úterý 11. září 2018

Játrová omáčka


Jsem si vědoma toho, že zrovna tímhle příspěvkem nikoho nenalákám a zároveň toho, že je větší tábor těch, co játrovku nemusí, nebo dokonce nenávidí (už podle ohlasů v insta stories), i přesto ji sem troufale dám, jelikož já ji mám opravdu v oblibě 😛 Ale i u nás doma ten názor není jednoznačný, táta ji taky zrovna nemusí. Jsem skoro přesvědčená, že jsou opravdu jen tábory miluji/nesnáším a že není nic mezi, ale pokud tomu tak je, vyveďte mě z omylu 😉 U nás doma se jí játrovka, která není dělaná klasicky z vývaru ale z vody, a i přesto je chuťově úplně vynikající, a to díky kmínu v kombinaci se specifickou chutí králičích jater 👌 Pro svou fit verzi jsem zvolila zahušťování špaldovou moukou, a ani tam jsem nešlápla vedle, dokonce mi připadalo, že omáčka chutnala ještě lépe! 😱 

RECEPT pouze na omáčku (pochopitelně 😂, cca 4 porce): 


1 balení králičích jater 
1 ks cibule 
300 ml vody 
100 g špaldové mouky 
Sůl 
Pepř 
Drcený kmín 

POSTUP: 


Cibulku nakrájenou na drobno lehce osmahneme na pánvi a přidáme k ní očištěná játra, která chvilku restujeme. Pak podlijeme 150 ml vody, přidáme kmín a pepř a necháme cca 10 minut pod pokličkou. Mezitím si ve zbylých 150 ml vody rozmícháme špaldovou mouku, aby ve směsi nebyly hrudky. Poté přilijeme (buď přes cedník nebo na prasáka jako já 😀) za stálého míchání směs mouky a vody do omáčky na požadovanou hustotu a chvíli necháme povařit. Nakonec játrovku osolíme, aby játra neztvrdla. 

NUTRIČNÍ HODNOTY na celý recept bez rýže: 

1269 kcal 
Bílkoviny 116 g 
Sacharidy 99 g z toho cukry 3 g 
Tuky 28 g z toho nasycené mastné kyseliny 0,5 g 
Vláknina 10 g 
Uvedené hodnoty jsou pouze orientační! 😊

Žádné komentáře:

Okomentovat