neděle 30. srpna 2020

Čočka

 


Napadlo mě, že už je to delší doba, co jsem neměla čočku, a zároveň mi došlo, že díky spolupráci s @greenapotheke mám doma jak žlutou, červenou, zelenou, tak dokonce i černou 😂 Takže jsem se rozhodla, že teda nebudu nijak extrémně riskovat a dám si svou oblíbenou červenou a k tomu nově zkusím žlutou 😊 První postřehy jsou takové, že červená po uvaření víc drží v celku nežli ta žlutá, která se tak trochu "rozblemcne", což bude asi důvod, proč se z ní často připravují omáčky a polévky 😀 Ale chuťově je velmi dobrá, zároveň stejně jako červená čočka obsahuje vyšší podíl bílkovin a spoustu minerálů ve formě železa, fosforu, zinku a z vitamínů vitamín B 👌Zároveň je bohatá i na vlákninu, takže nutričně je určitě vhodné čočku do jídelníčku zařadit 😊 Zkoušeli jste už žlutou čočku?

RECEPT od oka:
🧡Žlutá nebo červená čočka (já použila obě, mám z @greenapotheke*)
🧡Kapka olivového oleje (mám ve spreji z @fitness007cz**)
🧡 Cibule
🧡 Česnek 🧡 Zázvor 🧡 Kari koření, pálivá paprika
🧡 Kurkuma
🧡 Sůl + pepř
* slevový kód JIDLEMKEZDRAVI10 při nákupu nad 400 Kč
** slevový kód jidlemkezdravi při nákupu nad 500 Kč

POSTUP:
Čočku propláchneme a uvaříme v osolené vodě podle návodu. Poté na pánvi na troše oliváče osmahneme nadrobno nakrájenou cibulku s česnekem, přidáme na drobno nakrájený zázvor, poté uvařenou a zcezenou čočku, dochutíme kari kořením, kurkumou, solí a pepřem, případně i pálivou paprikou. Podáváme s volskym okem a zeleninou 😊 Navrch jsem posypala konopným semínkem 👌

Žádné komentáře:

Okomentovat