pondělí 10. září 2018

Kaše z mladého kokosu


Měla jsem chuť vyzkoušet něco opravdu netradičního, a když jsem v @tesco.cznarazila na Mladý Kokos, který jsem doposud nikdy nekoupila, rozhodla jsem se ho prubnout 😊 Nechala jsem se zlákat různými články o jeho antibakteriálních účincích a velkém množstvím minerálů, které samotná kokosová voda obsahuje. Mimo kokosové vody obsahuje mladý kokos někdy až 200 g dužiny, která oproti klasickému kokosu obsahuje větší množství draslíku a sodíku s pozitivním vlivem na náš krevní tlak. Takže hned dva "produkty" z jednoho ovoce, no neber to 😉 První jsem se rozhodla zužitkovat dužinu, ze které vznikla tahle výborná kaše, a ke kokosové vodě se dostaneme u dalších receptíků 😊 No a protože mi to nedalo, vzala jsem ještě pilku a celý prázdný kokos jsem přeřízla vejpůl, aby mi z toho vznikla takováhle krásná mistička (byla to celkem posilka 💪) Nicméně mě samotnou zajímá, jakou zkušenost máte s mladým kokosem vy a jestli ho kupujete nebo už jste zkoušeli? A další věc, budete radši, když bych k receptíkům přidávala sem tam i nějaké info ohledně zdravotních benefitů jako výše? 😊

RECEPT: 

50 g kokosové dužiny z @mladykokos
30 g ricotty 
50 g čerstvého špenátu
50 g jablka
1 lžička citronové šťávy

POSTUP:

Z otevřeného mladého kokosu vylijeme vedle do lahve kokosovou vodu a lžící vydlabeme dužinu ze spodu, kterou dáme do mixéru a společně s ricottou, špenátem a jablkem rozmixujeme, dokud nám nevznikne hustá kaše. Podle chuti můžeme přidat i lžičku citronové šťávy, tu jsem já nemohla vynechat 😍 

NUTRIČNÍ HODNOTY na celou kaši bez ozdob:

252 kcal
Bílkoviny 6 g
Sacharidy 16 g z toho cukry 11 g
Tuky 20 g z toho nasycené mastné kyseliny 17 g
Vláknina 8 g
Uvedené hodnoty jsou pouze orientační! 

Žádné komentáře:

Okomentovat