úterý 11. září 2018

Pad Thai

Zde Vám prosím představuji svůj první pokus o thajské jídlo s názvem Pad Thai, které jsem měla zároveň možnost poprvé vyzkoušet. A jsem nadšená. Ty chutě jsou tak jiné než u typických českých jídel, spojují sladkost i kyselost, jako je to hodně těžce popsatelné a proto si to vyzkoušejte sami, abyste věděli, o čem mluvím! 😍 Co Vám ale řeknu je, že jsem tohle jídlo rozhodně neměla naposledy 💜 Mě chuťové pohárky vyloženě tancovaly radostí 😂 

RECEPT na 2-3 porce: 

100 g rýžových nudlí
200 g kuřecích prsou (nebo krevet, ale ty já nepapám 😀) 3 stroužky česneku 
2 vejce
10 ml olivový olej
1 lžička ostré papriky (buď chilli paprička nebo koření)
100 g klíčků z fazolek mungo
60 g arašídů
10 g jarní cibulky
60 g omáčky Pad Thai (z lidlu z asijského týdne a nebo vlastní kombinací z tamarindové pasty, rybí omáčky a cukru)

POSTUP:

Pokud jste si jako já koupili fazolky mungo ke klíčení, nechte je přes noc ve studené vodě ve skleničce a ráno je vyndejte do navlhčeného ubrousku a nechte vyklíčit. Dále namočíme rýžové nudle do studené vody a mezitím si lehce opražíme arašídy na pánvi. Pokud nemáte koupenou omáčku, je dobré si ji připravit předem, stejně jako si připravit nakrájenou jarní cibulku a nakrájená kuřecí prsa. Arašídy z pánve vyndáme a nasekáme, přidáme do pánve trochu oliváče a přidáme česnek, chilli papričku a do této směsi dáme orestovat kuřecí prsa. Když jsou prsa hotová, dáme na ně malinko omáčky. Nasáklé změklé nudle zcedíme,  přidáme je k masu na pánev a důkladně promícháme. Po chvilce shrneme nudle ke straně, přidáme trochu oleje na prázdnou část pánve a přidáme vejce, které mícháme nejdřív zvlášť, a když jsou hotová, smícháme je s nudlemi. Přidáme přichystanou omáčku podle chuti, mungo klíčky a arašídy. Ještě chvilku mícháme a sundáme z plotny. Zdobíme zbytkem arašídů, mungo klíčků,  jarní cibulkou a limetkou (tu já samozřejmě neměla 🙈) .

NUTRIČNÍ HODNOTY na 2-3 porce (celý recept):

1577 kcal
Bílkoviny 107 g 
Sacharidy 153 g z toho cukry 11 g
Tuky 55 g z toho nasycené mastné kyseliny 10 g
Vláknina 31 g
Uvedené hodnoty jsou pouze orientační! 😊

Žádné komentáře:

Okomentovat