neděle 9. září 2018

Vejce Benedikt

Budete mi věřit, když Vám řeknu, že tohle byly moje úplně první vejce benedikt v životě? 😂 U nás doma je nikdo nedělal, já jsem si je nikdy nedala ke snídani a ani jsem je pomalu neznala 😄 Teď mi přijde, že je kolem nich docela rozruch a všichni je milují, no a to bych to nebyla já, abych je nevyzkoušela udělat alespoň doma 🙊 Musím říct, že zastřené vejce není žádná hračka a že se mi povedlo jakž takž až napodruhé, ale stále je co pilovat 😃 Přesně proto sem ani nedám video, jak jsem je dělala, protože to ještě neumím, ale stačí si zadat na youtube zastřené vejce 😊 Na co Vám sem ale musím dát recept jsou anglické muffiny, které jsou fakt skvělé a fakt jsem doteď netušila, že se nepečou, ale osmahnou na pánvi 🤔 

RECEPT na 7 ks:

150 g špaldové mouky hladké
90 ml vlažného mléka
5 g sušeného droždí
5 g třtinového cukru
2 špetky soli
1 bílek
7 g másla
Navrch ➡ Šunka, vejce 

POSTUP:

Nejprve smícháme v hrnečku sušené droždí, cukr a vlažné mléko a necháme chvilku vypěnit. Vedle do mísy dáme špaldovou mouku a sůl, po vypěnění droždí přilejeme směs droždí, dále přidáme 1 bílek , rozpustíme si máslo a přilejeme ho taky. Pořádně těsto prohněteme, pokud bude lepit, nastavíme malinko moukou. Necháme vykynout pod utěrkou, dokud těsto nezdvojnásobí objem. Přesuneme se s těstem na pomoučněný vál, kde těsto rozválíme na silnou placku (cca 1,5 cm) a kulatou skleničkou vykrojíme kolečka, která dáme na pečící papír a necháme pod utěrkou dokynout. Poté kolečka osmahneme na suché pánvi z obou stran cca 6 minutek. Pak už jen rozřízneme, můžeme ještě hodit na pánvičku a osmahnout uříznutou část a pak už jen zdobíme šunkou a zastřeným vajíčkem. 

NUTRIČNÍ HODNOTY na 1 muffin:

102 kcal
Bílkoviny 5 g
Sacharidy 17 g z toho cukry 2 g
Tuky 1,5 g z toho nasycené mastné kyseliny 0,5 g
Vláknina 0 g
Uvedené hodnoty jsou pouze orientační!

Žádné komentáře:

Okomentovat