sobota 15. září 2018

Velikonoční beránek


V první řadě musím říct, že k mému největšímu štěstí se tenhle pokus o zdravého beránka vážně povedl, nespadla mu hlava a dokonce chutná abnormálně skvěle a všem doporučuji! Je to můj úplně první pokus o jakéhokoliv beránka, a k tomu je to zdravá verze, takže věřte nebo ne, měla jsem pěkně nahnáno, a světe div se, výsledek je perfektní! Můj postup byl takový, že jsem našla nějaký starodávný osvědčený rodinný recept, který jsem přetvořila k obrazu svému, prostě jsem jen nahrazovala nezdravé za zdravé 😀 A co vy? Už máte beránka upečeného?

RECEPT:

1,5 hrnku špaldové mouky
1 hrnek rozemletých ovesných vloček
100 g bílého jogurtu
100 g polotučného tvarohu
20 g ricotty
2 rozmixované banány
3 vejce
80 g rozmixovaných vlašských ořechů
30 g rozmixovaných mandlí
1 odměrka proteinu
3 lžíce medu
1 lžička skořice
1 lžička kypřícího prášku nebo jedlé sody
3 lžíce olivový olej
5 g máslo

POSTUP:

Do jedné misky dáme ovesné vločky, špaldovou mouku, protein, rozmixované oříšky (vlašské i mandle), skořici a kypřící prášek, do mixéru dáme jogurt, tvaroh, ricottu, rozmixované banány, vejce, med a olej a společně promixujeme dohromady, poté všechno smícháme v jedné míse. Vezmeme formu (já měla silikonovou) a vytřeme máslem a posypeme moukou tak, aby byla všechna místa pomoučněná. Do formy vlijeme těsto, uhladíme a chvíli ho necháme stát ve formě, aby se správně rozlilo do všech otvorů. Pečeme při 160° asi hodinku.

NUTRIČNÍ HODNOTY na celého beránka: 

3054 kcal
Bílkoviny 119 g
Sacharidy 345 g z toho cukry 77 g
Tuky 131 g z toho nasycené mastné kyseliny 26 g
Vláknina 43 g
Uvedené hodnoty jsou pouze orientační! 😊

Žádné komentáře:

Okomentovat