neděle 7. října 2018

Celozrnné bagels

Dneska tu pro vás mám receptůru na další pečivo, tentokrát bagels, které jsem ještě nedělala 😊 Abych byla přesnější, jednou ano, ale nakonec mi z nich vyšly housky 😂 Každý den holt není posvícení 🙈 Každopádně bagely se opravdu povedly, jsou to klasické kynuté, ale mě to z ten čas u trouby stojí, obzvlášť pokud jde o pečivo ❤
Co vy, už jste někdy jedli bagely?

RECEPT 3 ks:

100 g celozrnné špaldové mouky 
70 g hladké špaldové mouky
3 g sušeného droždí 
Sůl podle chuti (já dala 1 zarovnanou lžičku)
1 vejce
Vlažná voda
Mořská sůl 
Mák 


POSTUP:

Nejprve si připravíme těsto, na které si smícháme dva druhy mouky, k nim přidáme sušené droždí, sůl, vejce a postupně přidáváme opatrně vlažnou vodu a postupně prohnětáváme, dokud nám nevznikne těsto, které drží při sobě a nelepí. Poté dáme pod utěrku a necháme kynout cca hodinu (než zdvojnásobí objem). Přesuneme se na pomoučněnou plochu, kde těsto prohněteme, aby tam nebyly bublinky a pak ho rozdělíme na 3 části. Z každé z nich vyválíme ne moc dlouhé hady, které spojíme koncema k sobě, aby vznikl takový donut. Do hrnce dáme vařit vodu, vhodíme bagels do ní a vaříme minutu z každé strany. Poté vyndáme, dáme na plech s pečícím papírem, potřeme vajíčkem smíchaným s trochou vody a posypeme mákem s mořskou solí nebo čímkoli 😊 A necháme péct na 200° cca 20 minut. Poté vyndáme a necháme vychladnout na mřížce 😊

NUTRIČNÍ HODNOTY na 1 ks:

232 kcal
Bílkoviny 12 g
Sacharidy 39 g z toho cukry 0,3 g
Tuky 3 g z toho nasycené mastné kyseliny 0,6 g
Vláknina 3 g

Žádné komentáře:

Okomentovat