neděle 7. října 2018

Fit mrkváč

Představuji Vám již druhým dnem svoji snídani, díky které už je půlka koláče v tahu 🙊 Koláč mi totiž zachutnal až nad mé očekávání hodně, a tak se s ním peru o sto šest! 👆 Když se ale podíváte na nutriční hodnoty uvedené níže, pochopíte, že si s tím vůbec nemusím dělat hlavu 👌 Takže za mě poměr makra/výkon na jedničku! 👍 Mrkváček jsem zahlédla u mojí @nikola.vincencova a ten nápad se mi zalíbil, tak jsem vytáhla vše co mám doma, nějak jsem to smatlala a vznikl z toho recept 😂
A vy už jste zkoušeli upéct koláč z mrkve? ❤ 

RECEPT forma 18 cm:

125 g mrkve 
100 g rýžové mouky
1 odměrka vanilkového proteinu @myproteincz
30 g vlašských ořechů
125 g odtučněného tvarohu
150 g cottage light
10 ml javorového sirupu
2 žloutky + 3 bílky
1/2 balení kypřícího prášku
50 g mléka

Krém:

25 g pudinkového prášku (pudink banánový @droetker_cz )
150 ml mléka
1/2 odměrky vanilkového proteinu
70 g odtučněného tvarohu
70 g ricotty 

POSTUP:

Nejprve si předehřejeme troubu na 180°, očistíme mrkev a nastrouháme na jemno, k ní přidáme rýžovou mouku, protein, rozmixované vlašské ořechy, tvaroh, javorový sirup, kypřící prášek a mléko. Cottage rozmixujeme se žloutky, přidáme ke směsi a důkladně promícháme. Vedle si vyšleháme bílky na sníh a přidáme do těsta, opatrně vmícháme a vylijeme do máslem vymazané a moukou vysypané formy nebo ji vysteleme pečícím papírem. Pekla jsem zhruba 45 minutek. Poté jsem vyndala a nechala vychladnout, mezitím jsem si připravila krém. Uvařila jsem si v mléce pudink dle návodu, místo cukru jsem použila protein a rozmíchala metličkou. Po uvaření necháme pudink vychladnout a poté vmícháme tvaroh a ricottu. Krém naneseme podél celého koláčku. Dozdobila jsem pistáciemi a vlašskými ořechy. Necháme ztuhnout v ledničce. 

NUTRIČNÍ HODNOTY na čtvrtku koláčku:

369 kcal
Bílkoviny 30 g
Sacharidy 32 g z toho cukry 10 g
Tuky 13 g z toho nasycené mastné kyseliny 5 g
Vláknina 2 g
Uvedené hodnoty jsou pouze orientační!

Žádné komentáře:

Okomentovat