neděle 7. října 2018

Francouzský quiche

Můj první quiche se kupodivu setkal s úspěchem a vzhledem k tomu, že jste o něj podle výsledků ankety měli opravdu zájem, sem přidávám i recept 😊 Byl mi pochválen jak mamkou, tak přítelem, což považuji za svůj opravdový úspěch, protože jak už jsem párkrát psala, rodina moje zdravoty obvykle moc neocení 😅 Taky to znáte, když si doma děláte třeba ovesnou kaši, strašně se na ni těšíte a všichni okolo vás si klepou na čelo? 😂 Já ano a moc dobře, proto když můj výtvor zachutná i rodině, je to pro mě asi ta největší odměna! ❤ Inspirovala jsem se u receptu @mycookingdiary.cz , jen jsem ho upravila do zdravější podoby 😊 

RECEPT:

Těsto:

200 g hladké špaldové mouky
20 g másla
50 g bílků nebo 1 vejce
Sůl
Voda od oka 

Náplň:

60 g mozzarelly
1 balení cottage light
4 vejce
40 g kuřecí šunky
1 malá cibule
Špenát (množství podle chuti)
1 kapka oliváče
5 malých rajčátek
35 g parmazánu
Sůl 
Pepř 

POSTUP:

Nejprve připravíme těsto smícháním všech ingrediencí, na závěr přijde voda, kterou postupně přilejváme, dokud bude těsto krásně držet při sobě a nebude lepit. Formu na quiche si vymažeme máslem, vysypeme trochou mouky a půlku těsta rozprostřeme na spodek formy, druhá půlka přijde na okraje. Těstem okopírujeme tvar formy, potřeme vajíčkem a dáme ho předpéct na 180° cca 10 - 15 minut. Na náplň si nejprve na pánvi na trošce oliváče osmahneme nakrájenou cibulku, po chvilce přidáme špenát, necháme tak 8 minutek osmahnout a odstavíme, necháme vychladnout. Mozzarellu rozmixujeme spolu s cottage a 1 vajíčkem, přidáme osmahnutu směs, zbylá 3 vejce, nakrájenou šunku a 15 g nastrouhaného parmazánu, zbytek přijde navrch a osolíme, opepříme. Vyndáme z trouby předpečené těsto, vlijeme náplň, vršek posypeme zbytkem parmazánu, položíme na plátky nakrájená rajčata a pečeme na 180° dalších 30 minutek. 

NUTRIČNÍ HODNOTY na 1 porci: 

291 kcal
Bílkoviny 21 g
Sacharidy 26 g z toho cukry 11 g
Tuky 11 g z toho nasycené mastné kyseliny 5 g
Vláknina 1 g
Uvedené hodnoty jsou pouze orientační!

1 komentář:

  1. Quiche je můj oblíbený :) Byl to jeden z prvních receptů, které jsem se naučila po tom, co jsem šla do podnájmu v mém prvním bytě. Hlavně díky tomu, že je to geniálně rychlé a když se vám ohlásí návštěva na poslední chvíli, vždycky máte možnost to z něčeho uplácat. A navíc je to dostatečně neotřelé na to, abyste návštěvu zaujali a nepodávali na stůl pouze znouzectnost. Jen teda nedělám takhle dietní variantu, ale dělám takovou tu klasickou "prasáckou" z francouzského venkova. :) Koukám, že jste se inspirovala u mycookingdiary. Taky ji mám ráda a hodně se u ní inspiruji. V jednom story na Instagramu mě zaujala i galvanická žehlička, kterou propagovala. Tak jsem si jí taky pořídila. :) Tahle influencerka je zrovna hodně fajn a mám ji ráda. :)

    OdpovědětVymazat