středa 16. ledna 2019

Linecké cukroví

Nastíním Vám svou letošní ideu. Rozhodla jsem se, že recept na linecké zdravější cukroví dělat nebudu, protože jsem si říkala, že si chci taky něco nechat v rukávu na další roky. Dnes ráno jsem měla v hlavě recept původně na cukroví vpravo, což bych nazvala zhruba jako kolečka plněná marmeládou, a nápad jsem tedy i zrealizovala. No jenže to jsem netušila, že s tím těstem se bude pracovat úplně úžasně, a to dokonce až tak, že jsem se rozhodla ho použít jako klasické linecké těsto a udělat i pár vykrojených tvarů. A světe div se, ono to fungovalo! A co víc, ani kolečka, ani ostatní tvary nejsou vůbec tvrdé, ba naopak! Jo jasně, ta čokoláda tam se úplně nepovedla, protože jsem neměla tu svou hořkou lidlovskou, ale bohužel nějakou jinou, která místo hezkých čárek udělala kydance. Ale jíst se to dá, a to je hlavní 👌 

RECEPT:

60 g mandlové mouky
150 g špaldové mouky hladké
130 g ricotty
15 g oříškového másla (může být i aramáslo)
30 g javorového sirupu (pro sladkomily klidně víc!) 1 ks vejce
Marmeláda (nejlépe 100%) 


POSTUP:

Je to fakt lehký, jen smícháme obě mouky, přidáme vajíčko spolu se sirupem, ricottou a oříškovým máslem, promícháme vařečkou, poté začneme hnětat. Těsto se bude lehce lepit, to vyřešíme na pomoučněném vále, kde ho ještě znovu prohnětáme. A můžeme tvarovat. V ruce uválíme kuličku, připlácneme na pečící papír a doprostřed prstem uděláme důlek. Pokud budete dělat klasické linecké, zkrátka jen rozválejte těsto a vykrajujte. Pečeme na 150°, klasické linecké je hotové zhruba za 15 minut, kolečka za 20. Pak promažeme marmeládou nebo naplníme důlky, můžeme pokapat čokoškou. 


NUTRIČNÍ HODNOTY na 1 ks:

55 kcal
Bílkoviny 2 g
Sacharidy 6 g z toho cukry 2 g
Tuky 2,4 g z toho nasycené mastné kyseliny 0,5 g
Uvedené hodnoty jsou pouze orientační!

Žádné komentáře:

Okomentovat