středa 16. ledna 2019

Popraskané bobíky

Tohle je asi jedno z posledních cukroví, které letos dělám, jelikož si chci nechat něco v rukávu i na příští roky, ale tohle, to jsem zkrátka nemohla neudělat. Na profilu šikovné Romči @naskokvkuchyni jsem zahlédla tyhle "Crinkles", které mě tak zaujaly, že jsem je musela zkusit! No ale pochopitelně jsem je upravila do trochu zdravější verze bez máslíčka a cukříku, zkrátka jako skoro vždy 😉 A kupodivu je výsledek nad očekávání super, nejenže bobíky popraskaly, ale jsou zároveň na povrchu křupavoučké a zevnitř úžasně vláčné! Upozorňuji, že jsem na své poměry použila celkem dost sladidla, a to proto, že jsem recept dělala z 95% čokolády, pokud tedy máte třeba 70%, klidně slaďte méně 😊 Jinak podobný recept jsem dnes zahlédla na @aktinsk , tak můžete kouknout i na jejich jinou verzi 😊
Tak co říkáte, zaujaly Vás bobíky? 😘 

RECEPT na 12 bobíků:

150 g hladké špaldové mouky
2 g skořice
15 g kakaa
2 g kypřícího prášku do pečiva
45 g xylitolu (můžete zkusit i jiné sladidlo) + 2 PL na obalení
35 g hořké čokolády
110 g ricotty
2 vejce
Pár kapek vanilkového extraktu
1 špetka soli 

POSTUP:

Nejprve smícháme sypké ingredience (prosejeme mouku, přidáme kakao, kypřící prášek, skořici, xylitol a sůl). Do další mísy vyklepneme vejce, přidáme ricottu, pár kapek vanilkového extraktu a společně ručně prošleháme metličkou. Poté rozpustíme hořkou čokoládu a přilijeme k tekuté směsi. Důkladně promícháme a přelijeme k sypkým ingrediencím. Promícháme dokud to jde, pak si pomůžeme rukama a prohnětáme. Z těsta rovnou v ruce válíme kuličky, které pokládáme na plech na pečící papír. Pekla jsem na horkovzduch na 150° zhruba 20 minutek. Po vyndání jsem je nechala 3 minutky stát a nakonec jsem je obalila v na jemno rozmixovaném xylitolu. 

NUTRIČNÍ HODNOTY na 1 ks:

98 kcal
Bílkoviny 4 g
Sacharidy 10,6 g z toho cukry 0,5 g
Tuky 3,3 g z toho nasycené mastné kyseliny 1,7 g
Vláknina 1,4 g
Uvedené hodnoty jsou pouze orientační!

Žádné komentáře:

Okomentovat