středa 16. ledna 2019

Chlupaté ovocné knedlíky


Dneska jsem dostala chuť zase zkoušet něco neobvyklého a zároveň jsem si chtěla dopřát po delší době plněné knedlíky, které já ke snídani na sladko fakt můžu 😍 Naposledy jsem dělala plněné čokoládou, tentokrát jsem zvolila čokoládové jen těsto, náplň ovocnou a ještě jsem je obalila v kokosu, protože čím blíž jsou Vánoce, tím víc kokosová jsem 😄 A myslím, že to dohromady vypadá i celkem dobře 😊 

RECEPT na 11 menších knedlíčků:

100 g ovesných vloček
80 g tvarohu
85 g ricotty
12 g hořké čokolády (já použila 95%) 2 g kakaa 
1 špetka skořice
25 g javorového sirupu (nebo jiný tekutý)
Mražené ovoce na náplň
Strouhaný kokos na obalení 

POSTUP:

Ovesné vločky rozmixujeme na jemno, přidáme k nim kakao a trochu skořice. Poté přidáme i ricottu, tvaroh, rozpuštěnou hořkou čokoládu a javorový sirup. Smícháme a vypracujeme těsto. Bude trochu lepit, takže si při hnětání můžeme pomoct tím, že obalíme ruce trochou mouky. Poté odlupujeme po kouskách těsto, v ruce z něj uděláme kulatou placičko, doprostřed naskládáme mražené ovoce a zabalíme do kuličky. Pak dáme vařit vodu. Až se začne vařit, naskládáme do hrnce knedlíky a vaříme, dokud nevyplavou na povrch. Od té doby je tam necháme ještě minutku dvě, pak vyndáme a rovnou obalíme v kokosu. 

NUTRIČNÍ HODNOTY na 1 knedlík:

99 kcal
Bílkoviny 3 g
Sacharidy 10 g z toho cukry 3 g
Tuky 5 g z toho nasycené mastné kyseliny 3 g
Vláknina 2 g
Uvedené hodnoty jsou pouze orientační!

1 komentář:

  1. Wow, tak to vypadá hodně sexy. To je přesně jídlo podle mého gusta. Sportovní výživa to sice není, ale člověk si občas musí trochu zahřešit. A pro mě je teda Achillova pata právě sladké. Sama peču hodně ráda. Snažím se o zdravé pečení, ale doma mi to moc nechtějí jíst... Největší úspěch mají stejně kynuté buchty se švestkama a ovocné knedlíky. :)

    OdpovědětVymazat