středa 17. dubna 2019

Domácí bezlepkové těstoviny se špenátovým pestem


Tenhle recept jsem zkoušela pár dní zpátky, jelikož mě velmi zaujal v knížce o bezlepkovém pečení a vaření od @nominalzdravavyziva a měla jsem hroznou chuť si po dlouhé době udělat opět těstoviny hezky po domácku 😍 Navíc mě naprosto uhranula ta jednoduchost, protože se těstoviny skládají jen ze tří ingrediencí a pak už jen šup s nimi do osolené vody! Navíc, a to pro mě bylo ještě větší překvapení, vůbec nelepily, a to i přesto, že jsem je do vody hodila všechny najednou 👌 K nim jsem si udělala špenátové pesto, na které Vám sem dám rovnou taky recept, protože ta kombinace je pro milovníky špenátu jak dělaná 😛
A co vy, děláte domácí těstovinky nebo je teprve budete zkoušet? 

RECEPT na 1 větší porci: 

110 g bezlepkové mouky Nomix ( @nominalzdravavyziva )
1 vejce
3 lžíce vody

Pesto:

Čerstvý špenát
Česnek
Mandle
Pár kapek oliváče
Voda
Parmazán
Sůl

POSTUP:

V míse smícháme mouku, vejce a vodu a vypracujeme nelepivé těsto (případně přidáme malinko mouky). Necháme těsto chvilku odpočinout a poté přeneseme na pomoučněný vál, kde těsto rozválíme do tenčí placky a rádýlkem nebo v mém případě kráječem na pizzu nakrájíme půlcenťákové nudle. Šířku i délku zvolte dle libosti, jen myslete na to, že při vaření malinko nabydou na šířce. Takto připravené těstoviny uvaříme ve vroucí osolené vodě, vaříme zhruba 10 minutek. Mezitím připravíme pesto. Opláchnutý špenát hodíme do mixéru spolu s prolisovaným česnekem, přidáme mandličky, kapku oliváče, strouhaný parmezán a něco málo vody, dochutíme solí a spolu rozmixujeme najemno. Pokud je pesto moc husté, přidáme trochu vody. No a nakonec promícháme s uvařenými těstovinkami.


NUTRIČNÍ HODNOTY na celý recept: 

662 kcal
Bílkoviny 19 g
Sacharidy 80 g z toho cukry 5,5 g
Tuky 25 g z toho nasycené mastné kyseliny 6 g
Vláknina 11 g

Žádné komentáře:

Okomentovat