středa 17. dubna 2019

Kuřecí stripsy s bramborovým špízem


Jooo milí zlatí, dnešní oběd jsem si vážně užila, a to nejen pro to, že chutnal jak KFCčko, ale i proto, že jsem zase vyzkoušela něco nového, a to jsou kukuřičné cornflakes. Ano já vím, jeden tvrdí, že jsou zdravé, jeden že zas néé, ale co já vám můžu říct, pokud koupíte opravdu kvalitní NESLAZENÉ, pak se s klasickou moukou a strouhankou pomalu nedají srovnávat 👌 Já je kupovala v @dm_cesko a narovinu to byla docela pátrací akce, protože v 90% krámů je vážně měli jen slazené, PROČ?! 😂 Jako přílohu jsem zvolila brambory píchnuté našpejli a obkrojené kolem ní, protože je mám zkrátka ráda křupavé jako brambůrky 😈 Nesmí chybět ani zeleninka a paprikové čatný 👌

RECEPT:

3 ks brambor
Pár kapek oliváče
Koření dle chuti (já zvolila na klasiku medvědí česnek a provensálské byliny)
Sůl, případně pepř

Na stripsy:

1 kuřecí prso
2 vejce
Kukuřičné lupínky (cornflakes neslazené)
Sůl
Pár kapek oliváče

POSTUP:

Brambory omyjeme a napíchneme na špejli, poté nožem krájíme plátky tak, že obkrájíme kolem špejle celou bramboru a nakonec roztáhneme brambory tak, aby měli mezi sebou vždy trochu místa. Takhle připravené brambory pokapeme oliváčem, osolíme, opepříme, dochutíme kořením a šoupneme do trouby. Já pekla na horkovzduch na 160°, pokud budete péct na klasiku, pekla bych na víc. Pečeme cca 10 min než k nim přidáme maso. Poté omyjeme kuřecí prso, nakrájíme na silnější nudle a osolíme. V misce rozmícháme vejce, v druhé připravíme cornflaky tak, že je rukou rozdrtíme na strouhanku. Maso dáme do vajíčka a pak do cornflaků, pořádně obalíme, pomůžeme si rukama, a házíme rovnou na plech na pečící papír. Případně můžeme ještě dosolit a zakápnout oliváčem, to já neudělala. Přidáme plech klidně k bramborám a pečeme spolu nejdřív 15 minut, pak kuře obrátíme na druhou stranu a dalších 15 minut. Brambory jsem měla hotové dříve, takže hlídejte. 

NUTRIČNÍ HODNOTY na 1 porci stripsů jen s bramborami:

548 kcal
Bílkoviny 43 g 
Sacharidy 64 g z toho cukry 2,5 g
Tuky 11,3 g z toho nasycené mastné kyseliny 2 g
Vláknina 5 g
Uvedené hodnoty jsou pouze orientační!

Žádné komentáře:

Okomentovat