středa 17. dubna 2019

Falafel

Tak jsem ho taky konečně vyzkoušela 🙈 Sice ne ten klasický smažený v oleji, ale i tak prohlašuji, že tohle je první úprava cizrny, na které jsem si pochutnala 👌 S ní já totiž bojuji od našeho seznámení a jen těžce si k ní hledám cestu 😂 Ovšem tudy cesta zdá se vede 😜 A navíc mě překvapily ty nutriční hodnoty, které jsou vážně skvělé! Dnešní poprvé pro mě bylo dvojnásobné. Jednak jsem ochutnala falafel, druhak jsem v té souvislosti rovnou vyzkoušela horkovzdušnou fritézu od firmy @delimano.cz , která mě zaujala tím, že v ní lze fritovat cokoli, co házíte normálně do oleje, a to pouze pomocí horkého vzduchu, a i přesto by z ní jídlo mělo být krásně šťavnaté 😊 A vzhledem k tomu, že falafel z ní byl doopravdy křupavý na povrchu a šťavnatý uvnitř, mohu prohlásit, že zatím s tím, co deklaruje, souhlasím! ❤

RECEPT na 8 ks:

250 g cizrny ve slaném nálevu 
1 větší červená cibule (nebo bílá, jak chcete)
5 stroužků česneku
50 g ovesných vloček
1 lžička lahůdkového droždí
1 zarovnaná lžička mletého kmínu
1 lžička himalájské soli
Pepř


POSTUP:

Cizrnu zcedíme, přendáme do mixéru, k ní přidáme nadrobno nakrájenou cibulku s česnekem, ovesné vločky a společně rozmixujeme (ne úplně do jemna). Poté přendáme do mísy, přidáme sůl, pepř, kmín, lahůdkové droždí a promícháme. Necháme 10 minut odstát v lednici. Poté vytvarujeme dlaněmi kuličky a pečeme. Já pekla 20 minut na 200° v horkovzdušné fritéze @delimano.cz , v troubě bych to pekla na 200° dozlatova (ozkoušeno, vyjde to prý cca na 30 min😊). Můžeme podávat s jogurtovým dipem, nebo se to taky cpe do pita chleba, mě k tomu stačila zeleninka.

NUTRIČNÍ HODNOTY na 1 ks:

73 kcal
Bílkoviny 4 g
Sacharidy 11 g z toho cukry 0,7 g
Tuky 1 g z toho nasycené mastné kyseliny 0,09 g
Vláknina 6 g

Žádné komentáře:

Okomentovat