neděle 30. srpna 2020

Sýrové bulky

 

Jsem si říkala, že toho sladkého bylo přes ty Velikonoce nějak dost, tak jsem se vrhla i na pečení slaného pečiva. Mazanec jsem ani nedělala z droždí, takže tam na mě jedno poslední čekalo a tak jen stačilo rozhodnout, do čeho ho použít. První půlka padla do těchto bulek. Je to celkem klasické kynuté těsto na housky, které jsem ještě vylepšila o sýr, protože nevím jak u vás, ale u mě byla sýrová houska pečivo mého mládí 😂
Nicméně se vás chci zeptat, jak uchováváte pečivo, aby vydrželo co nejdéle čerstvé? Koukala jsem na různé tipy a nejvíc se mi zatím osvědčilo schovat ho do ošatky a přikrýt utěrkou.

RECEPT:
300 g špaldové hladké mouky
200 g pšeničné celozrnné jemně mleté mouky
1/2 kostky čerstvého droždí
1 lžička třtinového nebo obyc cukru
2 lžíce olivového oleje
Cca 250b g vlažné vody
Sůl
Sýr eidam (já použila 30%,ale urco by byly ještě lepší s 45%🙊) Vejce na potření

POSTUP:
Do hrnečku dáme droždí s lžičkou cukru a lžičkou ho rozetřeme dotekuta, přidáme trošku vlažné vody a necháme vzejít kvásek. Do mísy dáme mouky a sůl, promícháme a uprostřed vytvoříme důlek. Do něj dáme 2 lžíce oliváče a kvásek. Začneme od středu míchat a postupně přidávat vodu. Poté jsem ručním hnětačem těsto zpracovávala a vodu přidávala, aby vzniklo hladké kompaktní těsto. Mísu jsem přikryla utěrkou a nechala hodinu kynout na teplém místě. Poté jsem se přesunula na pomoučněný vál, kde jsem těsto rozkrájela na šest dílů a vytvořila bochánky (ale vznikly fakt velké bochany, takže klidně rozkrajejte na 8 až 10). Nechala jsem je na plechu na pečícím papíru pod utěrkou ještě dokynout tak 20 minut. Poté jsem je potřela vajíčkem a posypala nastrouhaným sýrem. Pekla jsem na 190°C přesně 20 minut. Pokud bude sýr rychle tmavnout, můžete bulky přikrýt alobalem.


NUTRIČNÍ HODNOTY na 1 bochánek:
408 kcal
Bílkoviny 15 g
Sacharidy 60 g z toho cukry 1,2 g
Tuky 9 g z toho nasycené mastné kyseliny 4 g
Vláknina 9 g

Žádné komentáře:

Okomentovat