neděle 30. srpna 2020

Mandlový beránek

 

Letos jsem se rozhodla, že toho beránka nakonec upeču a chtěla jsem vyzkoušet i trochu jinou verzi, než co jsem pekla předchozího 😊 Tak jsem se rozhodla pro mandlového beránka s tvarohem, který je ve výsledku hezky vláčný a krásně drží tvar, čehož jsem se pochopitelně bála nejvíc 😂 Nicméně je na světě a chutná dost dobře, takže vám tu ještě rychle hodím recept 😊
Jakého beránka děláte vy?

RECEPT:
280 g pšeničné celozrnné jemně mleté mouky
235 g mandlové mouky (mám z @fitness007cz od Lifelike)
250 g tvarohu ve vaničce
130 g třtinového cukru
50 g medu
70 g rozehřátého másla
3 ks vejce
Cca 150 - 200 ml mléka
1 lžička skořice
2 lžičky kypřícího prášku
2 špetky soli

POSTUP:
Nejprve jsem si v míse smíchala oba druhy mouky, poté jsem přidala cukr, skořici, kypřící prášek a sůl a uprostřed vytvořila důlek. Do něj jsem vyklepla vajíčka, přidala rozpuštěné máslo, tvaroh a med a začala od středu míchat. Postupně jsem přilejvala mléko, aby byla konzistence tekutější, ale stále dost hustá. Silikonovou formu jsem si položila na plech, vytřela máslem, vysypala moukou, do ní jsem vlila těsto a dala péct na 180°C. Pekla jsem více než hodinu, je potřeba sledovat pomocí špejle, jestli je hotový (tedy se na špejli nic nenalepí). 

NUTRIČNÍ HODNOTY na 1 porci:
347 kcal
Bílkoviny 12 g
Sacharidy 34 g z toho cukry 15 g
Tuky 18 g z toho nasycené mastné kyseliny 5 g
Vláknina 2 g

Žádné komentáře:

Okomentovat