čtvrtek 25. října 2018

Batátové hranolky


Na tohle jídlo mě láká instagram už strašně dlouho, ale jelikož jsem s batáty měla vždycky spíš nic moc zkušenost, dlouho jsem receptu odolávala 😊 Ale nakonec jsem se překonala a rozhodla se je vyzkoušet 😉 Upřímně? Z nějakého důvodu upřednostňuji chuť klasických brambor, ale jako i tak mi z talíře zmizely raz dva 😂 Každopádně to spíš vidím jako zdravější mlsání na oslavě než jako přílohu 😄
Co vy a batáty? Už jste tyhle slavné hranolky zkoušeli? 

RECEPT cca 2 porce:

Hranolky:

1 velká sladká brambora
Olivový olej 
Sůl 
Pepř 
Koření dle chuti, v mém případě: 
Provensálské byliny, tymián, grilovaná zelenina, pálivá paprika

Dip:

Bílý jogurt
1 lžička Ajvaru od @podravka_slovakia
1 stroužek česneku 
Citronová šťáva 
Sůl 
Pepř 

POSTUP:

Sladkou bramboru umyjeme a i se slupkou nakrájíme na malé hranolky, které vyskládáme na plech na pečící papír a pokapeme olivovým olejem. Poté osolíme, opepříme a podle chuti okořeníme, u batát je potřeba trochu více kvůli jejich sladké chuti 😊 Pak rukama pořádně promísíme, aby byla každá hranolka dostatečně obalená, a dáme do trouby na 200°, kde jsem je nechala cca 35 minutek, nevím úplně přesně. Na dip jsem si všechny ingredience pouze smíchala.

NUTRIČNÍ HODNOTY na 1 porci hranolek bez dipu:

195 kcal
Bílkoviny 4 g
Sacharidy 36 g z toho cukry 7 g
Tuky 5 g z toho nasycené mastné kyseliny 0,6 g
Vláknina 5,4 g
Uvedené hodnoty jsou pouze orientační! 😊

Žádné komentáře:

Okomentovat