neděle 30. srpna 2020

Dvojbarevný dortík

 

Právě teď přišla ta chvíle, kdy už mám po přeslazených Vánocích konečně zase chuť na něco sladkého 😂 Co vy, už jste taky ze sebe dostali ten přebytek cukru? 🙈 Mě se to fakt drželo skoro dva měsíce, co jsem sladký nechtěla pomalu ani vidět 😊 No ale když jsem se mrkla na svůj profil, hned jsem věděla, že je na čase zase udělat nějaký dort 🙊 Budu ráda, když mi dáte vědět, jak se Vám líbí ❤️ A budu vděčná za každé označení, pokud budete dortík zkoušet 👍

RECEPT forma o průměru 11 cm (malinká):

Korpus:
◾3 ks bílků
◾30 g kokosového cukru
◾65 g hladké špaldové mouky
◾65 g mandlové mouky (ze @svetplodu*)
◾ Špetka soli

Mezivrstva:
◾Hořká čokoláda cca 30 g + 2 lžíce arašídového másla
Krém:
◾3 ks žloutků
◾2 pytlíky vanilkového pudinku
◾250 g tvarohu ve vaničce
◾2 odměrky proteinu (já použila Biotech USA Pure Whey Bourbon Vanilka @fitness007cz**) ◾Cca 500 ml mléka
◾Kakao

POSTUP:

Nejprve oddělíme žloutky od bílků a bílky vyšleháme se špetkou soli, poté opatrně zašleháme kokosový cukr a šleháme tak dlouho, dokud nebude sníh trošku tužší. Poté opatrně zapracujeme špaldovou a mandlovou mouku pomocí metličky tak, aby sníh spadl jen minimálně. Formu na dort vysteleme pečícím papírem (nejprve vymažeme tukem a papír na ni nalepíme) a na dno vlijeme těsto, které rovnoměrně rozprostřeme a dáme péct na 180° zhruba 25 minut, dokud nebude korpus zvrchu lehoučce dozlatova. Poté ho vyndáme a necháme vychladnout. Pokud hodně vypukl (což se mi nestalo), pak ho můžeme seříznout a vrátit zpět do formy. Mezitím na pánvi rozpustíme hořkou čokoládu s aramáslem, promícháme a potřeme směsí korpus po celé ploše. Nyní si v míse ke žloutkům přisypeme pudinkový prášek, přilijeme 250 ml mléka a promícháme. Zbytek mléka dáme vařit do hrnce, kam poté přilijeme pudinkovou směs a mícháme, dokud pudink nezhoustne. Necháme vychladnout. Poté pudink vyšleháme metličkou a zašleháme do něj protein a tvaroh. Rozdělíme ho na dvě poloviny a do jedné přidáme kakao. Pudink navrstvíme na dort, nejprve světlou část rovnoměrně, navrch tmavou. Můžeme posypat strouhanou čokoládou. Necháme ztuhnout v lednici.


NUTRIČNÍ HODNOTY na 1 ks z 10:
254 kcal
B 15 g
S 23 g
T 12 g
V 2 g

Žádné komentáře:

Okomentovat