neděle 30. srpna 2020

Kváskové rohlíky

 

Přátelé, představuji Vám své úplně první rohlíky z mého vlastního kvásku 🙈 Nikdy jsem netušila, že tuhle větu někdy napíšu, a popravdě nebýt této situace, možná se do toho ještě nehrnu, ale nedostatek droždí v našem městě mě dokopal do toho jít 😂 Dokonce jsem ani neměla žitnou mouku 🙈 Takže jsem sáhla po pšeničné hladké, a ono to funguje i tak 😂 Já vím, je to neprofesionální, ale člověk si musí poradit i v bojových podmínkách 😂 Recept Vám sem dávat nebudu, protože by to bylo pouhé ctrl+c a ctrl+v, takže pro všechny, kteří by se chtěli naučit kváskovat a upéct si taky nějaké své krasavce, doporučuji SLEDOVAT @nelkafood, protože ta je na pečivo z kvasku fakt nejlepší 🤩
Rohlíčky mi sice trochu překynuly, ale na chuti to nic nemění ❤️ Kdo budete chtít recept, napište mi zprávu, já vám zkopíruji rovnou odkaz k Nelce na blog 😊
Rohlíky já mám nejradši na sladko, takže jsem ho namazala povidlem, navrch hodila pár sušených švestek a na ozdobu jedle květy 🤩
S ČÍM MÁTE RÁDI ROHLÍKY VY?
Ještě ke kvásku. Postupovala jsem celou dobu od oka. Přibližný POSTUP býk následující:
❤️ 1. den: nasypala jsem do zavařovací asi 1 lžíci hladké pšeničné mouky a lehce zalila vodou tak, aby vznikla hustší kaše, zamíchala jsem, otřela jsem stěrkou stěny a zavřela víčkem, do kterého jsem si hřebíkem udělala pár dírek. ❤️ 2.-3. den: ke kvásku jsem každý den přidala zhruba lžíci hladké mouky a zase naředila vodou, aby vznikla hustší kaše. Stěrkou střela stěny sklenice. V kvásku už vznikají bublinky. ❤️ 4.-10. den: Z kvásku jsem každý den odebrala 1 velkou lžíci kvásku do čisté zavařovací sklenice a dokrmila opět lžíci mouky a vodou. Zamíchat. Zbytek vyhodit nebo udělat lívance. ❤️ 12. - 14. den: Ještě jsem postup opakovala, a když jsem viděla, že je kvásek dost silný, tedy že po ranním dokrmení po 4 hodinách nabyl pořádně na objemu a neklesl, tak jsem ho strčila do lednice 👍
Pak už se dokrmuje zhruba 1x týdně.

Žádné komentáře:

Okomentovat