neděle 30. srpna 2020

Rychlopovidla ze sušených švestek

 

Včera jsem pekla Honzovy buchty, kam jsem na přání svého přítele chtěla použít povidla, která, jak jsem později zjistila, jsem doma neměla 😂 Co jsem ale měla byly sušené švestky od mojí mamky, takže jsem si říkala, že bych si s tím mohla poradit a rovnou z toho vytřískat i zdravější verzi švestkové náplně 🙊 Od klasických povidel se tato omáčka rozhodně liší obsahem přidaného cukru, který je u klasiky fakt velký a zároveň se čas přípravy zkrátí asi o 5 hodin 😂 Samozřejmě to však nelze nazývat povidly, protože ten proces je opravdu hodně odlišný. Nutno podotknout, že jsem náplň ihned použila do buchet, tedy nevím, jak je to s výdrží, ale pár dní by určitě dala 😊

RECEPT:
200 g sušených švestek
Voda
Skořice
Čekankový sirup (nebo jiný sirup, lze vynechat)

POSTUP:
Nejprve dáme vařit vodu. Sušené švestky dáme do hrnce a zalijeme vroucí vodou tak, aby byly ponořené. Necháme chvilku odstát, dokud voda nevychladne, poté vodu vylijeme. Švestky dáme do mixéru a rozmixujeme do hladka, poté přidáme skořici, případně sirup podle chuti a ještě jednou rozmixujeme. No a máme hotovo 🙊

Žádné komentáře:

Okomentovat