neděle 30. srpna 2020

Tarhoňa se zelím a slaninou

 

Když mi @janca_bur napsala, že si bude dělat tarhoňu se zelím, tak mě na to jídlo navnadila, že jsem si ho druhý den připravila k obědu 😂 Takže zásluhy za tento recept patří právě jí 🙊 Co jsem si všimla, že někteří z vás tarhoňu vůbec neznají. Jak už jste mohli vidět ve stories, já ji kupuji v @lidlcz (500 g za 10 Kč, najdete mezi těstovinami) a už jsem si ji velmi oblíbila dříve, když jsem jí připravovala na způsob halušek s bryndzou. Jedná se o těstovinu, která obsahuje hrubou obvykle pšeničnou mouku a vejce, přičemž v Lidlu jsem si všimla, že je tato těstovina pouze z mouky. Je často využívaná v maďarské a slovenské kuchyni, nicméně se dostává už i k nám. Mě si popravdě celkem získala, protože když například nemám chuť dlouho připravovat ručně dělané halušky, poslouží mi dobře jako náhrada 🙊
Znáte tarhoňu? Používáte?

RECEPT na cca 2-3 porce:
1 lžička řepkového oleje
1 ks cibule
160 g tarhoni
500 g kysaného bílého zelí
40 g anglické slaniny
1 lžíce třtinového cukru
40 g @cekankovy_sirup (nebo jiný)
Sůl
Pepř
1 lžička lahůdkového droždí (lze vynechat)

POSTUP:
Tarhoňu uvaříme v hrnci dle návodu. Cibulku nakrájíme na drobno, anglickou slaninu na čtverečky. Na pánvi kápneme trochu oleje a necháme cibulku zesklovatět, poté přidáme nakrájenou slaninu a osmahneme. Poté přidáme zelí, osolíme, opepříme a chvilku spolu podusíme. Dále přidáme uvařenou tarhoňu, cukr, sirup, můžeme i lahůdkové droždí a promícháme.

NUTRIČNÍ HODNOTY na 1 větší porci:
514 kcal
Bílkoviny 17 g
Sacharidy 75 g z toho cukry 11 g
Tuky 12 g z toho nasycené mastné kyseliny 4 g
Vláknina 15 g

Žádné komentáře:

Okomentovat