středa 7. listopadu 2018

Mandlové donutky


Rozhodla jsem se si dnešní upršený ospalý podzimní den zpříjemnit něčím sladkým, co jsem už dlouho neměla a první, co mě napadlo, byly donutky ❤ Popravdě jsem je dělala i pro zmírnění nervíků, které nás čekají v úterý s @janca_bur , kdy nás čeká pěkně těžký test 🙈 Ale zpět k věci, základem donutků je mandlová mouka, která jim v kombinaci s arašídovým máslem dodává příjemnou oříškovou chuť 😊 K dochucení opět trochu skořice pro chuť podzimu, no a tyhle krasavci jsou na světě 👌
Už jste někdy zkoušeli péct z mandlové mouky? 🤔


RECEPT na 6 ks:

150 g mandlové mouky (používám od @nuttamix )
1 lžička kypřícího prášku 
1 g skořice 
1 špetka mořské soli
30 g arašídového másla 
2 vejce
3 g kokosového cukru či jiného sladidla
120 g mléka (může být klasické i rostlinné)

POSTUP:

Smícháme si sypké ingredience, ke kterým přidáme ty mokré kromě mléka, které přilijeme až na konec a ředíme až do lehce tekutější konzistence. Silikonovou formu na donutky si vymažeme trochou kokosového oleje a do nich přelijeme těsto skoro až po okraj (pokud nemáme formu na donutky, sáhneme klidně po formě na muffiny). Pečeme na 180° zhruba 25 - 30 minut, zkrátka dozlatova. Nakonec jsem je namočila do 81% čokolády 😍

NUTRIČNÍ HODNOTY na 1 ks bez polevy:

221 kcal
Bílkoviny 10 g
Sacharidy 6 g z toho cukry 3 g
Tuky 18 g z toho nasycené mastné kyseliny 2,3 g
Vláknina 0,5 g
Uvedené hodnoty jsou pouze orientační! 😊

Žádné komentáře:

Okomentovat