středa 21. listopadu 2018

Proteinová roláda


Protože pondělky jezdím do školy až na jedničku, chtěla jsrm využít volného rána a připravit si sváču na pár dní dopředu 😊 Mé požadavky zněly: nízkokalorická svačina jak ranní, tak odpolední, případně chuťovka, až mě bude honit mlsná, která bude sladká, vláčná, nadýchaná a hlavně velká, aby mi vystačila na tři dny 😄 A vznikla roláda přes celý plech, která přesně mým požadavkům vyhovuje 😍 Navíc jsem místo klasické mouky použila mandlovou, aby obsahovala roláda i nějaké tuky v podobě omega 3 a nenasycených mastných kyselin 👍 Určitě mrkněte na ty směšné nutriční hodnoty, kdy jsem předpokládala, že celá roláda vyjde na 10 ks, ale je jich určitě víc 👌 
Tak co, dali byste si kousek? 😘


RECEPT:

Těsto:

30 g mandlové mouky
4 vejce
30 g proteinu
Voda
Kypřící prášek do pečiva 
Špetka soli

Náplň:

1/2 balení malinový pudink 
250 ml mléka
1 ks banán 
3/4 balení ricotty

POSTUP:

Nejprve si předehřejeme troubu na 180°, oddělíme žloutky od bílků, ke žloutkům přidáme mandlovou mouku, protein a kypřící prášek, přilijeme trochu vody a mícháme, dokud nám nevznikne malinko řidší směs (já dala cca 50 g vody). Bílky vyšleháme na sníh a poté do nich postupně vešleháme i vzniklou směs. Takto připravené těsto přelijeme na pečící papír na plech a rozprostřeme. Necháme péct 10-15 minut, poté vyndáme a necháme vychladnout. Mezitím si připravíme náplň uvařením pudinku dle návodu, který poté necháme vychladnout. Já ho dosladila rozmačkaným banánem, který jsem do něj vmíchala spolu s ricottou. Náplň rovnoměrně rozprostřeme podél celého těsta a opatrně zarolujeme. Necháme ztuhnout v ledničce. 


NUTRIČNÍ HODNOTY na 1 ks:

128 kcal
Bílkoviny 9 g
Sacharidy 9 g z toho cukry 5 g
Tuky 6 g z toho nasycené mastné kyseliny 2,5 g
Vláknina 0,5 g
Uvedené hodnoty jsou pouze orientační! 😊

Žádné komentáře:

Okomentovat