středa 21. listopadu 2018

Zapečené batáty s hovězím masem

Tak jo přátelé, chtěli jste batáty, máte je mít! Jak jsem psala ve stories, sehnat je byl trochu oříšek, ale nakonec jsem se prohrabala regálem a našla celkem pěkné kulaťoučké kousky. Včera jste si je odhlasovali, dnes po škole jsem pro ně letěla do tesca, rovnou jsem čapla i hovězí mleté a šla rovnou do vlaku. Já Vám měla takový hlad, že jsem se do batát div nezakousla ještě tam 😂 Ale dobře to dopadlo, doběhla jsem dom, nažhavila horkovzuch a za hodinku bylo hotovo. Teď Vám to píšu a ještě u toho dojídám spolu s mamkou, a za nás za obě DOKONALOST! 😍 Je to tak zvláštní kombinace sladké chuti společně se slaným masem, že to nedokážu barvitě popsat ❤ Poprvé jsem opravdu přišla batátům na chuť 👌 Ale proto jsem tu s receptem, abyste si to mohli zkusit na vlastní pěst 😘
A v jaké formě máte batáty nejradši vy? 

RECEPT na 4 porce:

2 ks středně velkých kulatých sladkých brambor
1 kapka olivového oleje
Ghíčko

Náplň:

200 g hovězího mletého masa
1/2 ks cibule
1 velký stroužek česneku
Trošku jarní cibulky
1 červená paprika
3 cherry rajčátka
15 g parmazánu
Himalájská sůl (mám z @hareralife )
Pepř
Koření: Farmářský steak, tymián 

POSTUP:

Batáty omyjeme, přeřízneme na půl a dáme na pečící papír na plech, kde je zvrchu potřeme kapičkou oliváče a dáme péct na horkovzduch na 180°. Pokud horkovzduch nevedete, budou se péct déle a dala bych je na 200°. V troubě budou zhruba půl hodinky, klidně víc, zkrátka dokud nejsou měkké. Na pánev si dáme trochu ghíčka, na něj hodíme nakrájenou cibulku s česnekem a osmahneme do zlatova. Poté přidáme hovězí mleté, osolíme, opepříme, přidáme koření a mícháme, dokud není maso hotové. Těsně před tím přidáme na kostičky nakrájenou papriku spolu s rajčátky a ještě promícháme. Poté vytáhneme batáty a vydlabeme střed, který přidáme na pánev ke směsi a důkladně promícháme, poté ochutnáme a případně dochutíme. Batáty ještě trochu osolíme a opepříme, naplníme, navrch poházíme jarní cibulkou, parmazánem a dáme na 15 minut dopéct. 

NUTRIČNÍ HODNOTY na 1 ks:

259 kcal
Bílkoviny 14 g
Sacharidy 23 g z toho cukry 6 g
Tuky 13 g z toho nasycené mastné kyseliny 5 g
Vláknina 4 g

Žádné komentáře:

Okomentovat