středa 7. listopadu 2018

Veganská houbová paella

Už je to dávno, co jsem poprvé slyšela o Paelle, kterou je známá španělská kuchyně 😊 Jediné, co mě však nikdy nelákalo, jsou mořské plody, které ale k pravé Paelle patří 🙊 Mým řešením je tato veganská verze s žampiony, která ale taky vůbec není špatná, ba naopak mi byla pochválena i doma, a to je pak teprve co říct! ❤ No a co k tomu potřebujeme? 

RECEPT 2 porce:

180 g jasmínové rýže (Lagris od @podravka_slovakia )
30 g cibule
1 stroužek česneku 
30 g červené papriky
250 g pasírovaných rajčat (mám 100% také od @podravka_slovakia)
7 ks žampionů 
Zeleninový vývar 
Olivový olej
Sůl 
Pepř 
Sladká paprika
Petržel 
Volitelně 1 dcl bílého vína 

POSTUP:

Nejprve na kapce oliváče orestujeme na plátky nakrájené žampiony, které zlehka osolíme, opepříme a dáme stranou na talíř. Přidáme do pánve znovu trochu oliváče a osmahneme na kostičky nakrájenou cibulku s česnekem, přidáme pasírovaná rajčata, na kostičky nakrájenou papriku, podlijeme trochou bílého vína, přidáme sladkou papriku, osolíme, opepříme a chvilku mícháme. Přihodíme zpět i žampiony, přidáme rýži, celé to zalijeme osoleným vývarem (dávala jsem od oka tak, aby se do něj ponořila veškerá rýže) a necháme vařit zhruba 20 minut na vyšší stupeň dokud nebude rýže hotová, občas promíchneme. Pokud by rýže vysála veškerý vývar a nebyla hotová, ještě trochu přilijeme. Na závěr jsem přimíchala nasekanou petrželku, dosolila a dopepřila podle chuti.

NUTRIČNÍ HODNOTY na 1 porci:

401 kcal
Bílkoviny 11 g
Sacharidy 75 g z toho cukry 7 g
Tuky 5 g z toho nasycené mastné kyseliny 1 g
Vláknina 2 g
Uvedené hodnoty jsou pouze orientační! 😊

Žádné komentáře:

Okomentovat