středa 16. ledna 2019

Losos s pečeným bramborem

Tak včerejší a předvčerejší obídek rozhodně neměl chybu! Sice jsem lososa jedla nadvakrát, protože tohle byl opravdu 300 g flák, ale tím lépe pro mě, že jsem si tu dobrotu mohla dopřát dva dny za sebou 😍 Losos je jedna z mála ryb, kterou pozřu a kterou si dokonce dám i s chutí, a moje nejčastější úprava je přesně takováhle, hezky s brambůrkem a nějakou zeleninkou k tomu. A pečené brambory na tenhle způsob mam od jisté doby úplně nejradši, protože jsou rychleji propečené a zároveň krásně křupavoučké, skoro jako brambůrky 😄 Ale když tu fotku vidím, první na co si vzpomenu je Pohlreich a jeho "Co se nejí, nepatří na talíř" ale hele, dekor je dekor, i když v tomhle případě je dost chabej 🙈😂
A co vy a ryby? Jíte, nejíte? 😊🤔 


RECEPT:

Brambory
Sůl
Medvědí česnek
Oliváč
Losos
Máslo 
Česnek 
Citronová šťáva
Pepř
Na dip: Avokádo, česnek, sůl, pepř

POSTUP:

Nejprve začneme dělat brambory. Pořádně je omyjeme, vezmeme první, položíme na lžíci a nožem krájíme plátky až k okrajům lžíce. Poté brambory potřeme troškou oliváče, jednotlivé plátky osolíme, okořeníme (na bramborách miluju medvědí česnek, takže já volila ten) a dáme do trouby na 150° na horkovzduch cca půl hodinky. Poté vezmeme lososa (já ho dopředu nenakládala, ale klidně můžete), osolíme a opepříme. Na pánvi rozpustíme máslo, přihodíme na plátky nakrájený česnek a lososa kůží dolu. Na pánvi lososa pokapeme citronovou šťávou a necháme propéct z jedné strany, pak i z druhé. No a na dip jsem si jen rozšmrdlala avokádo vidličkou, přidala prolisovaný česnek, osolila a opepřila. 

NUTRIČNÍ HODNOTY na 1 porci bez dipu:

580 kcal
Bílkoviny 32 g
Sacharidy 32 g z toho cukry 2 g
Tuky 33 g z toho nasycené mastné kyseliny 6 g
Vláknina 3 g
Uvedené hodnoty jsou pouze orientační!

Žádné komentáře:

Okomentovat