středa 16. ledna 2019

Domácí celozrnná tortilla

Už delší dobu jsem chtěla vyzkoušet udělat domácí tortilly a konečně jsem se k tomu i dostala. Je to taaak jednoduché a rychlé, navíc opravdu moc dobré, že jsem hned dvě snědla 😄 Navíc mě události dnešního dne donutily něco vymyslet, protože jsem měla být na zkoušce a místo toho zase nahlásili bombu, takže jsem zůstala doma 🙈 Jsem asi nechápavá, ale stále se snažím přijít, o co probůh tomu dotyčnému jde 😄 Ale nebudu to víc rozmazávat a hurá na recept 👍 


RECEPT na 4 tortilly:

200 g jemné celozrnné špaldové mouky (použila jsem od @pernerka.cz )
1,5 lžíce olivového oleje
140 g vody
Sůl 
Náplň podle sebe, já použila: Avokádo + česnek, tofu, nízkotučný sýr, žampiony 

POSTUP:

Nejprve smícháme mouku s olivovým olejem, pak osolíme, doředíme vodou a prohnětáme. Vznikne nám nelepivé těsto, které necháme chvilku odpočinout. Poté těsto rozdělíme na 4 stejné části a na pomoučněném válu vyválíme tenoučké placky připomínající kruh. Placky osmahneme na středním stupni na úplně suché pánvi zhruba 3 minutky z každé strany. Pokud je budete zapékat, na jednu tortillu dáme náplň (já rozhňahňala avokádo s prolisovaným česnekem, osolila opepřila a potřela, poté naskládala plátky tofu a plátky žampionů, navrch sýr) a na ní připlácneme další tortilu. Dáme zapéct do grillu. 

NUTRIČNÍ HODNOTY na 1 ks (jen tortilla bez náplně):


 236 kcal
Bílkoviny 6 g
Sacharidy 34 g z toho cukry 0,4
Tuky 8 g z toho nasycené mastné kyseliny 1 g
Vláknina 0 g
Uvedené hodnoty jsou pouze orientační!

Žádné komentáře:

Okomentovat