středa 16. ledna 2019

Kynutí šnečci se špenátem

Taky už jste po letošních Vánocích totálně přeslazení? Já teda šíleně, takže jsem se rozhodla směřovat dnešní recept spíš už na Silvestrovskou tabuli, jelikož ta se alespoň pro mě nese v duchu slaného jídla, a to já mám přeci jen nejradši! Na tenhle recept mě přivedla moje @rommiemax , která dělala božské ořechové šneky a zaujaly mě natolik, že jsem se rozhodla udělat dost podobné ve slané verzi 😍 A jsou fakt luxusní, myslím, že se mi doopravdy povedly, jak chuťově, tak celkem i vzhledově 😊

RECEPT:

300 g špaldové mouky hladké
1 pytlíček sušeného droždí
Sůl
150 g vlažného mléka
2 lžíce olivového oleje 
1 vejce
Náplň:
Špenát
Cibule
Česnek
Žervé (nebo ricotta)
Sůl
Pepř

POSTUP:

V míse smícháme mouku spolu s droždím a solí, přidáme olej, vejce a naředíme mlékem. Pořádně těsto prohnětáme a pod utěrkou necháme hodinku vykynout. Mezitím si připravíme náplň. Na trošce olivového oleje osmahneme nadrobno nakrájenou cibulku spolu s česnekem, poté přidáme špenát a chvilku orestujeme. Přidáme žervé, osolíme, opepříme a pořádně promícháme. Vykynuté těsto na pomoučněném vále ještě prohnětáme, rozválíme na velký obdélník a potřeme po celé ploše náplní. Poté těsto tou delší stranou srolujeme do rolády a jednotlivé šneky nakrájíme nožem. Pokládáme na pečící papír, kde je ještě necháme dokynout. Poté potřeme vajíčkem a pečeme na 180° zhruba 15-20 minutek hezky dozlatova. 

NUTRIČNÍ HODNOTY na 1 ks:

93 kcal
Bílkoviny 4 g
Sacharidy 14 g z toho cukry 1 g
Tuky 2,4 g z toho nasycené mastné kyseliny 0,7 g
Vláknina 1,17 g
Uvedené hodnoty jsou pouze orientační!

Žádné komentáře:

Okomentovat