středa 16. ledna 2019

Makové bezlepkové krekry

Tak schválně, kdo z Vás pravidelně něco chroupe u telky? 🙋 No prosim, já si to myslela 😄 Rozhodla jsem se zkusit něco trochu jiného a trochu zdravějšího než jsou olejové brambůrky, smažený chleba a podobně. Tip na tento recept jsem našla v knížce o bezlepkovém vaření a pečení od @nominalzdravavyziva (viz 3. a 4. fotka) a nadchl mě natolik, že jsem ho musela vyzkoušet 😍Trošku jsem si ho upravila ještě do malinko odlehčenější verze a přátelé, sklízím s nimi doma úspěch. Kdybyste znali mého tátu, pak byste věděli, jaká čest je, když o něčem řekne, že je to cituji "výborné"! 😄 Opravdu mám radost jak malá holka ❤ Využila jsem na krekry bezlepkovou mouku právě od @nominalzdravavyziva a trochu se i pídila po tom, co se kde vlastně prodává pod názvem "bezlepková mouka". Zjistila jsem, že druhů existuje spousta, ale narazila jsem jen na tuhle, která obsahuje vyloženě směs bezlepkových muk, konkrétně jde o pohankovou, lupinovou, lněnou a o pšeničný deproteinovaný škrob. Z toho plyne jedno, chuťově u mě rozhodně zabodovala!

RECEPT na 1 plech:

120 g bezlepkové mouky @nominalzdravavyziva
1 vejce
35 g ricotty
2 lžíce vody
1 lžička ghí (nebo másla)
2 g kypřícího prášku
Sůl
Na posypání: Mořská sůl, mák, vejce na potření

POSTUP:

V míse smícháme mouku, prdopeč a sůl. Přidáme ke směsi vejce, ricottu a vodu. Rozpustíme si ghíčko a přidáme ke směsi. Pořádně promícháme a vypracujeme nelepivé těsto. Na pomoučněném vále rozválíme v tenkou placku a vykrajujeme tvary. Poté přemístíme na plech na pečící papír, potřeme vajíčkem, posypeme mořskou solí a mákem (případně kmínem,...). Pečeme na 170° zhruba 20 minut.
 

NUTRIČNÍ HODNOTY na 1 ks:

22 kcal
Bílkoviny 0,7 g
Sacharidy 3 g z toho cukry 0,2 g
Tuky 0,54 g z toho nasycené mastné kyseliny 0,23 g
Vláknina 0,36 g

Žádné komentáře:

Okomentovat