středa 16. ledna 2019

Nepečené kokosové kuličky

Dalším receptem na vánoční cukroví, které na našem svátečním stole rozhodně nikdy nechybí, jsou nepečené kuličky 😍 Jediné, co obměňujeme, jsou ingredience, které do nich dáváme. Mamka dělala tatrankové, které si oblíbil hlavně náš táta, já zas měla nejradši klasické kokosové, která ale obsahují spoooustu a spoustu másla (ale jsou dobrý, co? 😂). Takže jsem se toho chytila a rozhodla se jich pár vytvořit opět ve zdravější verzi, ale upřímně to není nic světaborného a dá se do nich použít téměř cokoli 😄 Koukala jsem, že kuličky jsou opravdu oblíbeným cukrovím a dělá je spousta z Vás, tak Vám dám i tip na kuličky od Blanky z @rychle_fit_recepty , která dělala zase svou verzi 😉
Jsou u Vás doma kuličky také každoroční tradicí? 


RECEPT na cca 25 - 30 kousků:

40 g strouhaného kokosu + nějaký na obalení
50 g mandlové mouky (nebo rozemletých oříšků podle výběru) - já používám od @nuttamix
5 g kakaa
50 g arašídového másla (mám od @nuttamix)
10 g ghí (nebo másla)
50 g čekankového sirupu (nebo jiného sladidla tekuté konzistence) 

POSTUP:

V míse smícháme kokos spolu s mandlovou moukou, přidáme kakao a promícháme. Následně přidáme arašídové máslo, rozpuštěné ghíčko a čekankový sirup. Vařečkou pořádně promícháme a pak prohněteme rukama, aby se těsto krásně spojilo. Můžete těsto něchat odpočinout nebo klidně rovnou válet kuličky, které pak jen obalíte v kokosu a můžete mlsat 👌 


NUTRIČNÍ HODNOTY na 1 ks:

43 kcal
Bílkoviny 1 g
Sacharidy 1,2 g z toho cukry 0,4 g
Tuky 3,5 g z toho nasycené mastné kyseliny 1,4 g
Vláknina 2 g
Uvedené hodnoty jsou pouze orientační!

Žádné komentáře:

Okomentovat