středa 16. ledna 2019

Sobíšenky


Tak jo, držela jsem se dlouho, ale když já se těch Vánoc zkrátka nemůžu dočkat, takže už to rozjedeme v plném proudu 😍 Myslím si, že za chvíli nastane ten správný čas na pečení, takže Vám to sem budu sázet a vy si můžete jen vybírat 😊 Hodím Vám to i do vybraných příběhů, abyste se mohli proklikat pouze vánočními recepty 😉 Dnes jsem měla tu čest ozkoušet skvělá vánoční razítka z @pepco_cz , a tady vidíte výsledek! Ale abych byla upřímná, v balení jsou 3 typy, sobík, pan perníček a sněhulák. A za mě je použitelný jen sobík, zbytek se mi upekl opravdu ošklivě. Ale tohle je největší roztomilost 🤗 A nelituju ani kačky, protože za 59 Kč mi to přijde úplně směšné ❤ Jinak jsem méně náročná na humor, takže kdo je na tom stejně, zajisté pochopí, že haha, sobíci lezou z vánočního pytlíku 😂 Sušenky jsou opravdu moc dobré, ale na perníčky... na ty zkrátka nic nemá 👌 

RECEPT na 2 velké plechy:

180 g špaldové mouky hladké
60 g mandlové mouky (nebo mletých oříšků, já mam mouku z @nuttamix )
30 g kokosového cukru
10 g arašídového másla v prášku (můžete použít i klasické, mám z @aktincz )
20 g ghí (lze nahradit máslem)
20 g kokosový lej (lze nahradit ghíčkem)
20 g protein (nemusí být, ale pak přidat třeba trochu skořice, já mam protein karamel káva od @nuttamix )
3 vejce
1/2 lžičky kypřícího prášku 


POSTUP:

Nejprve si smícháme mouky, protein, kokosový cukr, aramáslo v prášku, a kypřící prášek. V kastrůlku rozehřejeme ghí s kokosovým olejem, přilejeme k těstu a přidáme 3 vejce. Pořádně promícháme, hněteme a vypracujeme lehce lepkavé těsto, které drží při sobě. Necháme hodinku uležet v lednici. Poté předehřejeme troubu na 180° a těsto přeneseme na pomoučněný vál, kde vyválíme cca 4 mm tlusté těsto a obtiskáme razítka (před každým tisknutím trochu pomoučíme) a pomocí vykrajovátka vykrojíme kolečka. V tomto stavu přeneseme sušenky na pečící papír na plech a pečeme přesně 9 minut. 

NUTRIČNÍ HODNOTY na zhruba 1 sušenku:

73 kcal
Bílkoviny 3 g
Sacharidy 7 g z toho cukry 1 g
Tuky 4 g z toho nasycené mastné kyseliny 1,5 g
Vláknina 0,54 g

Žádné komentáře:

Okomentovat