středa 17. dubna 2019

Citronový koláč

Jelikož je neděle, byla jsem nucena si opět přichystat svačinu na následujících pár školních dnů, a pro tento týden jsem se rozhodla vytvořit obyčejný citronový koláček, který přenádherně voní a ještě lépe chutná! Na takovýchhle koláčcích mám ráda to, že ve výsledku mají strašně malou kalorickou hodnotu, jelikož je tam minimum těsta a hodně nízkotučné náplně 😍 Navíc už je celkem teplo a to ve mě neustále probouzí touhu vytvářet konečně něco trošku svěžejšího 😄 Co vy, taky už máte chuť na skoro letní recepty? 🙊

RECEPT:

90 g jemně namletých ovesných vloček
60 g kokosové mouky (mám jemňoučkou od @nuttamix )
3 lžičky arašídového krému od @nuttamix
1 vejce
70 g mléka
25 g @cekankovy_sirup

Náplň:

1 balení ricotty
1,5 balení tvarohu
40 g vanilkového proteinu (mám od My Protein z @fitness007cz )
1 lžíce xylitolu
Pár kapek citronu
Citronová kůra
Želatina na nepečený dort od @vitana_cz

POSTUP:

Nejprve smícháme obě mouky, vedle si rozmícháme metličkou vejce s arašídovým máslem do jemného krému, ten pak přiijeme k moukám a přidáme mléko, @cekankovy_sirup a pořádně promícháme. Poté těsto prohněteme rukama, aby se spojilo a natlačíme ho do kokosovým olejem vymazané a moukou vysypané formy (mám ji z @pepco_cz )tak, aby formu přesně okopírovalo, a pak ho několikrát propíchneme vidličkou. Pečeme na 180° asi 10 minut. Mezitím připravíme náplň smícháním ricotty, tvarohu, proteinu, xylitolu, citronové kůry a kapek citronu. Korpus necháme vychladnout, do náplně ještě vmícháme želatinu připravenou dle návodu a vylijeme na korpus. Ozdobíme a necháme alespoň 2 hodinky ztuhnout.

NUTRIČNÍ HODNOTY na 1 ks:

192 kcal
Bílkoviny 15,5 g
Sacharidy 15 g z toho cukry 5 g
Tuky 6,5 g z toho nasycené mastné kyseliny 3,2 g
Vláknina 6 g

Žádné komentáře:

Okomentovat