středa 17. dubna 2019

Koblihy ve zdravější verzi

Tak tomuhle výtvoru ještě teď nemůžu uvěřit! Jak jsem říkala na stories, dávala jsem tomu minimální naděje na úspěch, a ono to fakt vyšlo 😮 Sice je to můj druhý pokus v horkovzdušné fritéze @delimano.cz , ale s každým dalším mi to nadšení z ní stoupá! Jakože za 5 minut jsem měla hotové nadýchané koblihy bez jediné kapičky oleje a ještě byly naprosto božské? No fakt to nechápu 😂 Půjdou upéct i v troubě, ale tam to budete péct určitě tak 25 minut, možná déle 😊

RECEPT na 10 ks:

300 g hladké špaldové mouky + něco na pomoučnění
20 g droždí 
5 lžiček xylitolu
200 g mléka 
2 žloutky + 1 bílek 
2 zarovnané lžíce arašídového krému ( používám tekutý od @nuttamix )
1 špetka soli
2 kapky rumového aroma
Citronová kůra
Domácí marmeláda 

POSTUP:

Nejprve si droždí utřeme s 2 lžičkami xylitolu, přilijeme 1 lžíci vlažného mléka a necháme vzejít kvásek. Mezitím si v misce smícháme arašídové máslo se zbytkem xylitolu, přimícháme žloutky a bílek, rumové aroma, sůl, citronovou kůru a zbytek mléka. Poté vmícháme kvásek a na závěr postupně přidáváme mouku. Vznikne mírně lepivé těsto, které ještě prohněteme a necháme cca 40 minut kynout. Pak přeneseme těsto na pomoučněný vál, kde ho ještě prohněteme a vyválíme zhruba 1 cm placku. Skleničkou vykrojíme kolečka, na půlku z nich dáme marmeládu a druhou půlku navrstvíme nahoru. Skleničkou znovu "vykrojíme", tím se nám těsto propojí, poté ještě doupravíme rukou. Takto necháme pod utěrkou koblihy dokynout. Pekla jsem je v horkovzdušné fritéze na 160° 5-10 minut, v troubě to bude rozhodně dýl. 

NUTRIČNÍ HODNOTY na 1 ks:

200 kcal
Bílkoviny 8 g
Sacharidy 30 g z toho cukry 2 g
Tuky 5 g z toho nasycené mastné kyseliny 1 g
Vláknina 2,4 g

Žádné komentáře:

Okomentovat