středa 17. dubna 2019

Lněné low carb toasty

Když mi přišel balík od @greenapotheke , ve kterém byl i zlatý len, netušila jsem, že to bude první ingredience, kterou z balíčku využiju 😂 Rozhodla za mě @monikakalabovajanysova , konkrétně když jsem viděla její recept na low carb toasty a já si říkala "Sakra, vždyť tohle nemůže fungovat"! No a ono fakt jo, určitě k téhle holčině koukněte, přidává tam strašně skvělé recepty, ale hlavně má bezvadné nápady a za ně dávám všechny palce hore 👍 Recept jsem si klasicky upravila ála co lednička dala, takže jsem přidala pár ingrediencí a vyšlo to i tak, no ale ještě pořád tomu nemůžu uvěřit 🙊 A co víc, podle mě tohle byly snad nejlepší toasty, které jsem kdy jedla, možná proto, že vážně platí mamčino oblíbené "tuk je chuť" 😄 Ale fakt nekecám ❤

RECEPT na 2 velké trojúhelníčky:

50 g zlatý len semínko
1 vejce
2 lžičky psyllia
135 g vody
1 lžička himalájské soli
2 špetky medvědího česneku
1 lžička oliváče

POSTUP:

Nejprve rozemeleme lněné semínko na mouku, poté k němu přidáme psyllium, sůl a medvědí česnek. V hrnci přivedeme vodu k varu, přisypeme připravenou směs, odstavíme a promícháme, dokud těsto nezhoustne. Po vychladnutí přidáme vejce a promícháme. Na kvalitní nepřilnavé pánvi (pro tyto účely používám @delimano.cz ) osmahneme na velmi mírném plameni buď na sucho, nebo na trošce oliváče placky ve tvaru palačinek, ideálně je necháme chvíli pod pokličkou. Poté ořízneme kraje do čtverce, přepůlíme na úhlopříčku, naplníme vším, co máme rádi a zapečeme v toastovači. Já použila místo klasiky kečupu pomazánku Rajčata&Tamari, přidala sýr a šunku a pecka!

NUTRIČNÍ HODNOTY na 1 ks i s náplní:

230 kcal
Bílkoviny 15 g
Sacharidy 5 g z toho cukry 1 g
Tuky 15 g z toho nasycené mastné kyseliny 5 g
Vláknina 9 g

Žádné komentáře:

Okomentovat