středa 17. dubna 2019

Rýžové donutky

Když jsem přemýšlela, jak bych poprvé vyzkoušela zázračný modrý prášek Butterfly Pea z e-shopu @zkokosu , chvilku mi trvalo, než mě napadlo, že jsem dlouho nedělala donutky. Pro tenhle nápad jsem se celkem nadchla, a tak jsem sáhla po rýžové mouce, smatlala těsto, a přidala do půlky jednu lžičku. No a podívejme se, ono je to fakt modrý! Popravdě jsem čekala spíš fialovou, takže to pro mě bylo velmi milé překvapení, a kupodivu na takhle sytou barvičku nebylo potřeba nijak moc prášku 👌 Podle mě je to skvělá alternativa k potravinářským barvivům, která zdravá opravdu nejsou a třeba pro děti, které barvičky milují, to pak není nic prospěšného 😊 Tenhle malý zázrak je 100% přírodní a obsahuje pouze rozemletý sušený květ Butterfly Pea (kdopak už si vyhledal český překlad? 😄). Tímhle sortimentem mě @zkokosu opravdu moc potěšili, tak jsem se jim rozhodla udělat takovéhle malé promíčko (a ne, opravdu mě nemučili, abych to sem napsala 🙊) , a pokud vás to zajímá více, mají tam teď i balíčky prášků v kombinaci s kokosovými miskami 😊

RECEPT na 10 ks:

80 g rýžové mouky (kupuji v Bille)
20 g ovesných vloček rozemletých najemno
2 špetky kypřícího prášku
1 špetka soli
1 vejce + 2 bílky (nebo dvě celá vejce)
100 g mléka (rostlinné/klasické)
65 g tvarohu
20 g @cekankovy_sirup
1 lžička Butterfly Pea
Trochu kokosového oleje na vytření formiček

POSTUP:

Smícháme si obě mouky, k nim přidáme kypřící prášek, sůl a společně promícháme. Dále přidáme tvaroh, čekankový sirup, mléko a znovu promícháme. Oddělíme žloutky od bílků, žloutek přidáme ke směsi a bílky vyšleháme do tuha. Opatrně přimícháme ke směsi. Pokud chceme barvit, přidáme prášek. Poté vytřeme kokosovým olejem formičky (mám silikonovou na 6 ks z aliexpressu) a přelijeme připravenou směs. Pečeme na 180° 25 minut. Navrch jsem posypala jemně mletou kokosovou moukou.

NUTRIČNÍ HODNOTY na 1 ks:

60 kcal
Bílkoviny 3,3 g
Sacharidy 8 g z toho cukry 0,8 g
Tuky 1,1 g z toho nasycené mastné kyseliny 0,4 g
Vláknina 1,65 g

Žádné komentáře:

Okomentovat