středa 17. dubna 2019

Sladké anglické muffiny

Dostala jsem po ránu chuť na nějakou sladkou sváču, což se mi popravdě už dlouho nestalo, protože v mém běžném dni bývá sladká jen snídaně 😄 Máte to někdo taky tak? 😊 A napadlo mě, že by nebylo špatné oprášit starší receptík na anglické muffiny a udělat z nich sladkou verzi 🙊 Anglické muffiny já ráda, protože jsou celkem nenáročné na přípravu, možná jen zaberou víc času, ale to mi dnes nevadilo, protože jsem jela do školy až na půl třetí 👌 Navrch jsem nemohla volit nic jiného, než ovoce, které jsem našla doma a úžasně tekutý arašídový krém od @nuttamix😍 A jelikož se muffinky praží na suché pánvi, rovnou jsem vyzkoušela mou novou pánev od @delimano.cz , která slibuje snadnou přípravu jídla i bez oleje, no a zde, jak vidíte, to fungovalo 😉

RECEPT na 7 kousků:

150 g hladké špaldové mouky
1 vejce
Sůl
1 zarovnaná lžička sušeného droždí
2 lžičky xylitolu
90 ml vlažného mléka

POSTUP:

Nejprve si smícháme zhruba půlku objemu vlažného mléka s xylitolem a s droždím a necháme chvilku zpěnit. Vedle si smícháme mouku se solí, přidáme vejce a zpěněnou směs. Pořádně prohněteme a v případě potřeby ředíme mlékem, až vznikne nelepivé těsto. Necháme ho pod utěrkou vykynout, dokud nezdvojnásobí objem. Poté na pomoučněném vále rozválíme a skleničkou vykrajujeme kolečka, dokud těsto nezděláme. Kolečka dáme na pečící papír, přikryjeme utěrkou a necháme ještě dokynout. Poté na suché pánvi osmahneme z obou stran, dokud se nám muffinky krásně nenafouknou.

NUTRIČNÍ HODNOTY na 1 ks: 

95 kcal
Bílkoviny 4 g
Sacharidy 15 g z toho cukry 0,8 g
Tuky 1,2 g z toho nasycené mastné kyseliny 0,3 g
Vláknina 1 g

Žádné komentáře:

Okomentovat