středa 17. dubna 2019

Špaldové loupáčky


Dneska jsem měla chuť opět na něco složitějšího, a tak jsem se pustila do loupáků, které já úplně miluju! Připomínají mi mé dětství, kdy jsem na svou postavu nehleděla a vždy po cestě do školy jsem se minimálně jednou do týdne zastavila v naší místní pekárně a koupila si karáska 😄 Tak se u nás přezdívalo tradiční makovce ve tvaru housky, která ale byla asi kilometr dlouhá 😂 Já ale chtěla zkusit tento tvar, takže jsem je balila na způsob rohlíku 🙊 No a čím jiným bych si je mohla namazat, než mým oblíbeným kešu krémem s bílou italskou čokoládou značky @nutfall😍
A čím si mažete loupáčky vy? 😜

RECEPT na 5 ks:

200 g hladké špaldové mouky
1 ks vejce
1/2 balení sušeného droždí (nebo klasické, to já neměla 😏)
70 g vlažného mléka
30 g třtinového cukru (já moc nesladím, takže pokud máte rádi sladší, určitě použijte víc, stejně jako můžete použít xylitol nebo kokosový cukr)
2 lžičky olivového oleje
1 špetka soli
Na potření: vejce, mák

POSTUP:

Nejprve do mísy nasypeme mouku, k ní přidáme sušené droždí, sůl a promícháme. Poté vytvoříme uprostřed důlek, kam klepneme vejce, přidáme olivový olej a třtinový cukr. Tekutou směs s cukrem promícháme a poté začneme promíchávat se sypkou směsí a postupně doředíme mlékem ( mě to vyšlo na 70 g). Poté pořádně prohněteme a dáme pod utěrku na teplé místo zhruba hodinku kynout, dokud těsto nezdvojnásobí objem. Poté se přesuneme na pomoučněný vál, kde těsto ještě trochu prohněteme, rozdělíme na pět částí a každou vyválíme do trojúhelníku. Širokou stranou rolujeme ke špičce, tím nám vznikne rohlík. Rohlíky dáme na plech na pečící papír a necháme pod utěrkou tak 20 minut dokynout. Poté potřeme rozšlehaným vajíčkem a posypeme mákem. Pečeme na 180° dozlatova (cca 20 minut). 


NUTRIČNÍ HODNOTY na 1 ks:

211 kcal
Bílkoviny 7 g
Sacharidy 34 g z toho cukry 6 g
Tuky 4 g z toho nasycené mastné kyseliny 0,8 g
Vláknina 2 g
Uvedené hodnoty jsou pouze orientační!

1 komentář:

  1. Dobrý den, chtěla bych Vám velmi poděkovat za skvělý recept :) Loupáčky se vydařily na první pokus a jsou delikátní :)

    OdpovědětVymazat