čtvrtek 1. srpna 2019

Obří meruňkový koláč

Krásný den,
včera jsme dostali od rodičů mého chlapa plný košík meruněk ze zahrádky, takže nezbývalo než přemýšlet, jak je všechny zužitkovat. Jako první mě napadla samozřejmě marmeláda, protože není nad domácí a zrovna meruňkovou mám ze všech nejradši, takže ta už je v lednici (ale pořádně nezdravá se vším všudy 🙊). No a zbytek jsem chtěla vrazit do nějakého koláčku, jen zbývalo vymyslet, jaký jsem ještě nedělala 😊 A napadl mě koláč ála frgál, jen trochu po svém a bez droždí👌 A mé první dojmy? Luxusní záležitost! 💝 Jak nejčastěji spotřebováváte meruňky vy? 😊

RECEPT:

▪️220 g špaldové mouky hladké
▪️100 g tvarohu (měkký a jakýkoli, já vzala nízkotučný)
▪️30 g kokosového mléka (tuhá část) ▪️30 g třtinového cukru (případně kokosového nebo xylitolu)
▪️1 vejce
▪️50 g mléka (rostlinné nebo klasické)
▪️Kypřící prášek ▪️Citronová kůra
Náplň:
▪️Zbytek balení tvarohu
▪️Čekankový sirup
▪️Meruňky
▪️(můžete ještě dosladit proteinem - nejlepší je od Biotech USA Pure Whey Bourbon Vanilla 👉 @fitness007cz )

POSTUP:

Nejprve smícháme mouku spolu s cukrem, přidáme vejce, tvaroh, kokosovou smetanu, citronovou kůru a na závěr naředíme mlékem tak, aby vzniklo nelepivé těsto. Těsto přeneseme na plech na pečící papír, kde z něj rukama vytvoříme velké kolečko, okraje necháme vyšší. Mezitím připravíme náplň smícháním tvarohu, sirupu a proteinu, tu poté navrstvíme na koláč a navrch naskládáme meruňky. Pečeme na 180°C zhruba 40 minut tak, aby byly okraje dozlatova.

NUTRIČNÍ HODNOTY na 1 porci z 6:

223 kcal
Bílkoviny 12 g
Sacharidy 36 g z toho cukry 10 g
Tuky 2,5 g z toho nasycené mastné kyseliny 1,2 g
Vláknina 6,5 g

Žádné komentáře:

Okomentovat