pátek 24. ledna 2020

Čirokové cupcakes

Právě jsem poprvé vyzkoušela čirokovou mouku (lze sehnat na @greenapotheke 400 g za 31 Kč). Pro ty, kteří se s pojmem čirok ještě nesetkali, se jedná o bezlepkovou obilovinu bohatou na rostlinné bílkoviny, komplexní sacharidy a vlákninu. Kromě toho obsahuje i spoustu minerálů jako železo, draslík, hořčík, zinek a dále vitamínů především ze skupiny B. Chtěla jsem vyzkoušet hlavně vlastnosti této mouky a protože v mnoha receptech byla nastavovaná klasickou pšeničnou moukou, holt jsem to prubla a zkusila použít jen jí 👍 A kupodivu super, cup caky jsou vláčné a hlavně chutné, popravdě bych nepoznala rozdíl od klasiky! A moje drahá polovička souhlasí 😍


Recept na 8 ks:

▪️150 g čirokové mouky 👉 @greenapotheke
▪️50 g jemně mletých mandlí nebo mandlové mouky
▪️25 g kokosového cukru 👉 mám od Country lif3 z @fitness007cz
▪️25 g karamelového sirupu Walden Farms 👉 @fitness007cz (lze nahradit např. javorovým sirupem)
▪️1 ks banán
▪️15 g arašídového másla 👉 použila jsem Big Boy Slaný karamel @fitness007cz
▪️30 g kokosového oleje
▪️1 ks vejce
▪️150 g mléka
▪️Kypřící prášek

POSTUP:

Mouku smícháme s mletými mandlemi, kokosovým cukrem a kypřícím práškem, přidáme aramáslo, kokosový olej, rozmačkaný banán a promícháme. Poté přiklepneme vejce, přilijeme sirup a naředíme mlékem. Vzniklé těsto tekutější konzistence přelijeme do formiček na cup cakes a pečeme na 180° 40 minut.

NUTRIČNÍ HODNOTY na 1 ks:

199 kcal
Bílkoviny 6 g
Sacharidy 23 g z toho cukry 7 g
Tuky 9,6 g z toho nasycené mastné kyseliny 4,4 g
Vláknina 2,3 g

Žádné komentáře:

Okomentovat