čtvrtek 30. ledna 2020

Dýňové lívance

Dýňové lívance jsem už jednou dělala, ale malinko jinak, a vzpomněla jsem si, jak výborné byly ❤️ Tím, že dýně má sama o sobě dost nasládlou chuť, už není potřeba tolik doslazovat, a z relativně malého množství ingrediencí dokážete udělat fakt hodně lívanců, takže mě jich dneska zbyla více než polovina 😂 A zároveň jsou fakt hodně syté, takže skvělé na podzimní ráno před náročným dnem 👍 A co děláte z dýně vy?

RECEPT na 14 ks:

150 g dýňového pyré
80 g špaldové mouky hladké
20 g kokosového cukru (*mám z @goodieczech)
1 ks vejce
1 špetka skořice
150 g mléka
1 špetka soli (**použila jsem himalajskou z @greenapotheke)
1 špetka kypřícího prášku
Troška kokosového oleje na potření pánve *slevový kód na @goodieczech JIDLEMKEZDRAVI
**slevový kód na @greenapotheke JIDLEMKEZDRAVI10

POSTUP:

Dýňové pyré připravíme tak, že dýni rozpůlíme, vydlabeme semínka, omyjeme a nakrájíme na malé kousky, které dáme na pečící papír, pokapeme oliváčem a dáme péct na 200°C do měkka. Poté upečenou dýni rozmixujeme a necháme vychladnout. Toto pyré si v míse smícháme s moukou, kokocukrem, skořicí, solí a kypřícím práškem, přidáme vejce, mléko a promícháme. Vznikne řidší těsto. Pomocí lžíce tvoříme na pánvi potřené kokosový olejem malé lívance, které opečeme z obou stran.

NUTRIČNÍ HODNOTY na 5 ks:

248 kcal
Bílkoviny 11 g
Sacharidy 40 g z toho cukry 15 g
Tuky 4 g z toho nasycené mastné kyseliny 1 g
Vláknina 4 g

Žádné komentáře:

Okomentovat