čtvrtek 30. ledna 2020

Houbová smaženice

Poprvé jsem dělala smaženici 🙊 Je to proto, že jsem už od mala nebyla zrovna fanoušek do hub a drželo se mě to až do dospělosti 😊 Nějakou dobu jsem se však rozhodla, že překonám své limity a že si k těm houbám zkrátka cestu najdu, protože ta skladba živin, co se v nich ukrývá, je naprosto kouzelná! 90% je tvořeno pouze vodou, zbytek jsou vitamíny, minerály, bílkoviny, zkrátka pohádkové jídlo 😍 Takže jediné, co bylo potřeba pokořit, byla ta chuť, která mě nikdy dvakrát nebrala 😂 Ale musím uznat, že když se houby opravdu dobře ochutí, může z nich vzniknout fakt úžasná večeře 🙊 Tahle smaženice je jednou z nich a i když není ničím výjimečná, určitě není od věci recept připomenout 😊
Co vy, máte rádi smaženici? A máte nějakou tajnou ingrediencí, díky které je vaše smaženice výjimečná?

RECEPT:

❤️ 1/2 lžičky ghí (mám z @goodieczech, s kódem JIDLEMKEZDRAVI máte na e-shopu slevu 👍)
❤️ 1 celá cibule
❤️ Mraky hub 😂
❤️ 3 ks vejce
❤️ Sůl
❤️ Pepř
❤️ Drcený kmín
❤️ Grilovací koření (to je má tajná ingredience, já tohle koreni sypu snad do všeho 😂 Nejlepší má podle mě Vitana)

POSTUP:

Houby očistíme, omyjeme a nakrájíme na malé kostičky. Cibuli oloupeme a také nakrájíme nadrobno. Cibulku zesklovatíme na pánvi na trošce ghíčka, přidáme houby, poté pokud jsou houby sušší, můžeme podlít vodou a necháme pod pokličkou podusit, dokud houby pořádně nezměknou. V misce rozšleháme vidličkou vejce, která přidáme na pánev, celou směs osolíme, opepříme, přidáme drcený kmín a případně další koření. Mícháme, dokud nejsou vejce hotová.

NUTRIČNÍ HODNOTY na 1 porci:

96 kcal
Bílkoviny 9 g
Sacharidy 3 g z toho cukry 0,5 g
Tuky 5 g z toho nasycené mastné kyseliny 2 g
Vláknina 3 g

Žádné komentáře:

Okomentovat