čtvrtek 30. ledna 2020

Kynuté buchty

Tak si představte, že jsem dostala totální chuť na babiččiny buchty, které jsem neměla snad tři roky 🙈 A to bych to nebyla já, abych je neudělala v trochu příznivější verzi pro naše tělo 😂 Bohužel jsem ale doma neměla klasické droždí, takže jsem sáhla po sušeném, ale výsledek se mi moc líbí 😍 Už jsem si na nich pochutnala ke snídani a moje chuťové buňky zaplesaly😂
Zajímalo by mě, jestli taky děláte domácí buchty a jestli pěkně poctivě se vším všudy nebo jestli taky volíte trochu méně kalorickou verzi? 🙊
Jinak, pro efekt jsem pocukrovala kokosovou moukou, ale mimochodem ani chuťově to není vůbec špatné!

RECEPT na 10 menších ks:

300 g hladké špaldové mouky
1/2 pytlíku sušeného droždí (nebo klasického)
1 vejce
20 g ghí (mám z @goodieczech)
35 g kokosového cukru
100 ml vlažného mléka
Sůl
Kvalitní vysokoprocentní marmeláda

POSTUP:

Nejprve si připravíme kvásek. V hrnečku smícháme sušené droždí s trochou vlažného mléka nebo klasické droždí utřeme s trochou cukru a také mléka a necháme vzejít kvásek. V míse si připravíme mouku, cukr, špetku soli a uprostřed uděláme důlek. Do něj vyklepneme vejce, rozpuštěné ghí, přilijeme kvásek a naředíme mlékem. Vypracujeme těsto, které bude malinko lepit. Necháme pod utěrkou na teplém místě v kynout, dokud těsto nezdvojnásobí objem. Poté na vále vyválíme asi 2 cm tlustou placku, rozkrájíme na čtverce a doprostřed každého dáme marmeládu. Rohy čtverce zavineme tak, aby vznikla plněná koule a tu přeneseme do máslem vymazané formy (já měla skleněnou). Buchty naskládáme vedle sebe a pečeme je na 180°, dokud na povrchu nezezlátnou.

NUTRIČNÍ HODNOTY na 1 ks:

148 kcal
Bílkoviny 5 g
Sacharidy 24 g z toho cukry 4 g
Tuky 3 g z toho nasycené mastné kyseliny 1,5 g
Vláknina 2 g

Žádné komentáře:

Okomentovat