čtvrtek 30. ledna 2020

Jablečný podzimní koláček

Tenhle koláč je taaak luxusní! Navíc v něm nenajdete ani gram klasické mouky, použila jsem vlašskoořechovou, která je nabušená bílkovinama a díky tomu celý koláč připomíná klasický štrůdl, ale za mě je ještě daleko lepší! Navíc nepatří k těm extrémně náročným, takže vážně doporučuji zkusit, a to zejména kvůli jeho úžasným nutričním hodnotám a složení celkově, navíc provoní celý barák a na jeho přípravu budete potřebovat pouze jednu mísu a jeden pekáč nebo obdelnikovou formu 👍

RECEPT:

Spodní těsto:
❤️130 g vlašskoořechové mouky (můžete použít i mandlovou nebo jinou orechovou, já mám tuhle z @goodieczech)
❤️ 2 vejce
❤️ 30 g třtinové šťávy (mám z @fitness007cz*, ale můžete použít i třtinový nebo kokosový cukr třeba)
❤️ 30 g ořechového másla (použila jsem od Lifelike Cinnamon Almond taktéž @fitness007cz)
❤️ Špetka soli

Náplň:

❤️ 2 jablka
❤️ 1 ks vejce
❤️ 250 g ricotty
❤️ 250 g tvaroh měkký (ten tekutý) ❤️ 250 g tvaroh hrudkovitý jemný
❤️ 10 g skořice
❤️ 75 g proteinu (použila jsem Biotech USA Pure Whey Slaný karamel @fitness007cz)

Vršek:

❤️ 3 jablka
❤️ 20 g třtinové šťávy
❤️ 40 g ovesných vloček
❤️ 10 g skořice 
*sleva s kódem jidlemkezdravi

POSTUP:

V jedné míse si smícháme ořechovou mouku, vejce, třtinovou šťávu, ořechové máslo a sůl. Vytvoříme těsto, které rovnoměrně namačkáme na celé dno máslem vymazané formy a dáme péct na 180° 10 minut. Do té samé mísy hodíme tvaroh, ricottu, skořici, protein, vejce a na jemno nastrouhaná Jablka. Opět promícháme a nalijeme na upečené těsto, opět dáme do trouby, tentokrát na 30 minut. Mezitím nastrouháme jablka nahrubo, smícháme v té samé míse se skořicí, cukrem a ovesnými vločkami a navrstvíme na již upečenou druhou vrstvu. Do pečeme zhruba 15 minutek.

NUTRIČNÍ HODNOTY na 1 porci:

193 kcal
Bílkoviny 17 g
Sacharidy 17 g z toho cukry 12 g
Tuky 6 g z toho nasycené mastné kyseliny 2 g
Vláknina 4 g

Žádné komentáře:

Okomentovat