čtvrtek 30. ledna 2020

Slané sýrové sušenky s medvědím česnekem

Po celkem dlouhé době jsem se zase uchýlila ke slavnému pečení, protože už jsem byla trochu přeslazená a popravdě na to sladké jsem doma asi jenom já, ostatní jen výjimečně ochutnají, ale radši si pošmáknou na slaném 😊 Takže abych neupozadila i Vas, co jste taky na ty slanější dobroty, tak tu mám slané sušenky bez klasické mouky a jsou velmi zajímavé, můj milý už snědl víc než půlku a moc si je chválil! Navíc díky sýrům jsou hezky měkké 👍

RECEPT:

80 g eidamu
50 g ricotty (kupuji ve vaničce z @lidlcz a stojí jen 20 Kč 🙊)
100 g paloučku (též z @lidlcz, alternativou je lučina)
1 ks vejce
30 g mletého lněného semínka (mám z @greenapotheke*)
30 g kokosové mouky (lze i mandlová)
Sůl
Medvědí česnek
Grilovací koření (nemusí být, já mám nejradši od Vitany)

POSTUP:

Eidam nastrouháme na jemno a v misce ho smícháme s paloučkem a ricottou a poté buď dáme na chvilinku do mikrovlnky nebo na nižší stupeň na panvicku rozpustit. Směs pořádně promícháme, přidáme vejce, mletý len, mouku, sůl, koření a vytvoříme kompaktní směs. Tu pak v ruce tvarujeme na kuličky, které rozplacneme a dáme na plech na pečící papír. Takto připravené sušenky pečeme asi 15-20 minut na 180°C.

NUTRIČNÍ HODNOTY na 1 ks:

62 kcal
Bílkoviny 3,5 g
Sacharidy 1 g z toho cukry 0,7 g
Tuky 5 g z toho nasycené mastné kyseliny 2 g
Vláknina 1,5 g

Žádné komentáře:

Okomentovat