čtvrtek 30. ledna 2020

Jablečný štrůdl s ořechy

Je mi jasné, že štrůdl není až tak vánoční, ale já už tu vánoční atmosféru zkrátka ladím, takže jsem ho tak trochu dochutila, abych už doma Vánoce fakt cítila 👍 Já si je totiž vždycky ohromné užívám a letos obzvlášť, protože poprvé vybavuji svůj domeček různými dekoracemi a zároveň dárky nakupují už tak od září, takže mám velký náskok a tím pádem budu mít vážně Vánoce bez zbytečného spěchu 👍 Co vy, už máte dárky? Mě to letos nějak chytlo a dokonce mě i baví je vybírat 🙊

RECEPT:

Těsto:

250 g hladké špaldové mouky
2 lžíce kokosového cukru
1 vejce
30 g ghí
1/2 lžičky kypřícího prášku
1 lžička perníkového koření (mám od Vitany)
Voda

Náplň:

Jablka
Vlašské ořechy
Tvaroh
Med podle chuti
Perníkové koření
Skořice


POSTUP:

Špaldovou mouku smícháme s kypřícím práškem, kokocukrem a perníčkovým kořením, přidáme vejce, ghi a začneme promíchávat. Poté přidáváme vodu tak, aby vzniklo kompaktní nelepive těsto. Poté pořádně prohněteme a dáme stranou. Mezitím si připravíme náplň. Jablka nastrouháme na hrubo, ořechy nadrtíme trochu v ruce a přidáme do směsi, přidáme koření a přimícháme tvaroh a med. Těsto vyválíme do tenkého obdélníku, na kraj navrstvíme náplň a zarolujeme, kraje zahneme. Poté potřeme vajíčkem a necháme péct v troubě na 180° cca 30 minut dozlatova.

NUTRIČNÍ HODNOTY na 1 porci:

257 kcal
Bílkoviny 8 g
Sacharidy 30 g z toho cukry 13 g
Tuky 11 g z toho nasycené mastné kyseliny 3 g
Vláknina 4 g

Žádné komentáře:

Okomentovat