čtvrtek 30. ledna 2020

Mandlové cukroví

Tak jsem ještě zkusila pravděpodobně poslední zdravější alternativu k běžnému cukroví 😊 Linecké je u nás poměrně dost oblíbené a ubývá velmi rychle, i proto budu péct ještě jednu dávku z klasického těsta, ale v té souvislosti jsem se rozhodla vyzkoušet i variantu bez mouky, která ve výsledku vyšla fakt docela dobře! Jasně, není to krásně mekoučké linecké, ale k mému údivu to není nijak zvlášť tvrdé, takže jsem docela překvapená 😊 Kor po prokázání marmeládou ještě trochu změklo, takže paráda ❤️ Co vy, jak jste na tom s lineckým cukroví? Taky ho tak milujete?

RECEPT na 1 plech:

200 g mandlové mouky (mám Lifelike z @fitness007cz)
7 g jedlé sody
50 g kokosového sirupu (mám z @fitness007cz)
35 g změklého másla
1 žloutek
Kůra z citronu

POSTUP:

Smícháme mandlovou mouku s jedou sodou a citronovou kůrou, vysypeme na vál a uprostřed uděláme důlek. Do důlku dáme žloutek, sirup a okolo vyskládáme kousky másla. Zapracujeme v těsto a necháme v lednici odpočinout ideálně do druhého dne. Poté vyválíme a vykrajujeme. Když budeme dělat dírky doprostřed lineckého, necháme větší formičku zabořenou a teprve pak uděláme otvor uprostřed, aby se těsto netrhalo. Pečeme fakt krátce, tak 8 minut na 180°. 


NUTRIČNÍ HODNOTY na 1 ks:

90 kcal
Bílkoviny 3 g
Sacharidy 5 g z toho cukry 4 g
Tuky 7 g z toho nasycené mastné kyseliny 1 g
Vláknina 1 g

Žádné komentáře:

Okomentovat