čtvrtek 30. ledna 2020

Nekynutá ricottová vánočka

No můžu Vám říct, že po loňské zkušenosti, kdy jsem se snažila vykoumat recept na Vánočku a nechtěla se mi ani za dvě hodiny dopéct, jsem měla celkem sevřený půlky, aby to letos klaplo 🙈 Ale jak můžete vidět, výsledek je na světě a k tomu už můžu potvrdit, že je opravdu moc dobrá ❤️ Hned jsme si ji dali ke snídani i přesto, že tradičně se peče mnohem později 😊 Povězte mi, pečete klasickou vánočku nebo zkusíte zdravější? A ještě mě zajímá, zda děláte radši kynutou nebo tvarohovou nebo úplně jinou? Určitě mě inspirujte, protože já do Vánoc minimálně ještě jednu péct budu 🙊

RECEPT:

500 g hladké špaldové mouky
100 g kokosového cukru (mám značky Countrylife z @fitness007cz)
2 ks vejce
70 g másla či ghi
70 g kokosového oleje
250 g ricotty (kupuji v @lidlcz)
70 g mléka
3 kapky rumového aroma
Kůra z 1/2 citronu
1 pytlík kypřícího prášku
1/2 lžičky jedlé sody
Mandle či jiné oříšky, případně rozinky (ty já nerada)

POSTUP:

V míse si smícháme mouku s cukrem, kypřícím práškem a jedlou sodou, přidáme citronovou kůru a nasekané oříšky.
V kastrolu si rozpustíme máslo s kokosovým olejem dohromady a necháme trochu zchladnout. Poté k nim přidáme vejce, ricottu, mléko, rumove aroma a promícháme v takovou zajímavou hmotu 😂 Sypké ingredience vysypeme na vál, uprostřed uděláme důlek a do něj nalijeme tekutou směs. Na vále vypracujeme mírně lepive těsto. To rozdělíme na 9 části, vyválíme jednotlivé válečky a ty zapleteme do vánočky (já pletla 4,3,2,mrkněte kdyžtak na youtube). Vánočku přichytíme špejle i, potřeme bílkem a posypeme nasekanými mandlemi. Pečeme na 180° zhruba 50 minut.

NUTRIČNÍ HODNOTY na cca 1 platek:

283 kcal
Bílkoviny 8 g
Sacharidy 31 g z toho cukry 7 g
Tuky 13 g z toho nasycené mastné kyseliny 8 g
Vláknina 3 g

Žádné komentáře:

Okomentovat