pátek 24. ledna 2020

Mrkvové placičky

Doma se mi válela hromada mrkve, kterou jsem potřebovala udělat, a přemýšlela co s ní. Obvykle, když mám doma nějaké zeleniny hodně, to řeším právě plackami. Ty jsou u nás totiž dost oblíbené, jako třeba cuketové, kapustové, květákové a mohla bych pokračovat 😂 Tak jsem vyzkoušela udělat i mrkvové, a jsou velmi dobré 👌 Oproti ostatním mají specifickou nasládlou chuť (u mrkve se není čemu divit), jsou křupavé a jako sváča perfektní 😊 Navíc jsou jen z pár běžných ingrediencí, jak je u mě zvykem 😊

RECEPT na 10 ks:

4 ks mrkve
30 g oblíbeného sýra (eidam, parmazan)
1 ks vejce
2 stroužky česneku
160 g špaldové mouky hladké
Tymián
Sůl
Pepř

POSTUP:

Mrkev omyjeme, oloupeme a nahrubo nastrouháme, k ní nastrouháme sýr, prolisujeme česnek, přiklepneme vejce, osolíme, opepříme, přidáme tymián a promícháme. Poté postupně přidáváme mouku a promícháváme. Vznikne nám trochu lepivé těsto (kdyby bylo moc, přidáme na mouce). Na plechu si připravíme pečící papír, v ruce tvoříme koule, klademe na pečící papír a vidličkou je zmáčkneme na placičky. Pečeme na horkovzduch 150° dozlatova.

NUTRIČNÍ HODNOTY na 1 ks:

95 kcal
Bílkoviny 4,3 g
Sacharidy 16 g z toho cukry 3,2 g
Tuky 1,4 g z toho nasycené mastné kyseliny 0,5 g
Vláknina 3 g

Žádné komentáře:

Okomentovat