pátek 24. ledna 2020

Quinoa placky

Když jsem tak koukala, co vše se dá z quinoy vytvořit, zjistila jsem, že je to celkem multifunkční ingredience, o čem se přesvědčíte u mě na profilu zítra (doteď tomu výtvoru nemůžu uvěřit, ale ještě vás budu chvíli napínat) 😂 A kromě jiného se z ní dají udělat i takovéhle placky, které u nás doma děláme v určitých obměnách poměrně často. Vždycky pouze změníme základní surovinu a můžou vzniknout bramborové placky, kvetakove, kapustove, všemožné 😂 Teď už mi zbývá z quinoy vytvořit nějaký hlavní chod 🙊 Poraďte mi, co z ní připravujete vy?

Recept na 12 ks:

100 g quinoa (mám z @goodieczech)
90 g špaldové krupice
2 vejce
3 plátky eidamu
2 stroužky česneku
Sul
Pepř
Jarní cibulka

POSTUP:

Nejprve quinou spaříme hořkou vodou, poté ji uvaříme podle návodu. K uvařené quinoe přidáme špaldovou krupici, vejce, nastrouhaný eidam, prolisovaný česnek a pořádně promícháme. Na závěr osolíme, opepříme a přidáme nadrobno nakrájenou jarní cibulku. Na plechu na pečícím papíru tvoříme rukama kuličky, které poté pomocí obracečky rozplácneme v placku. Pečeme na 180° asi 25-30 minut dozlatova.

NUTRIČNÍ HODNOTY na 1 ks:

97 kcal
Bílkoviny 5 g
Sacharidy 13 g z toho cukry 0,2 g
Tuky 2,5 g z toho nasycené mastné kyseliny 1 g
Vláknina 1 g

Žádné komentáře:

Okomentovat